Używamy plików cookies, aby poprawić Twoje doświadczenia na naszej stronie. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności.
Regulamin Businessly.pl
Obowiązuje od dnia: 02.10.2025 r.
I. Informacje o przedsiębiorcy – prowadzący serwis – wymagania techniczne;
II. Definicje
III. Postanowienia ogólne;
IV. Składanie oferty, założenie i usunięcie konta;
V. Wyszukiwanie zapytań;
VI. Oferty;
VII. Opinie;
VIII. Ochrona danych osobowych;
IX. Odpowiedzialność Buisnessly.pl;
X. Inne zastrzeżenia regulaminowe;
XI. Własność intelektualna;
XII. Rozpatrywanie zgłoszeń dotyczących treści naruszających regulamin;
XIII. Ograniczenie, zawieszenie i zakończenie dostępu do usług;
XIV. Reklamacje;
XV. Zmiany Regulaminu;
XVI. Prawo odstąpienia od umowy
XVII. Powiadomienia
XIX. Postanowienia końcowe
I. INFORMACJE O PRZEDSIĘGIORCY – PROWADZĄCY SERWIS – WYMAGANIA
TECHNICZNE
1. Serwis „Businessly.pl” działający pod adresem https://businessly.pl/ prowadzony jest przez spółkę Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa nr KRS: 0001171892, NIP: 5214117050, REGON: 5417066900000.
2. Postanowienia ogólne
2.1. Przedmiotem działalności „Businessly.pl” jest prowadzenie portalu z ogłoszeniami dla
konsumentów i przedsiębiorców dotyczącymi świadczonych usług lub sprzedaży/najmu produktów.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym
posługuje się Sprzedawca/Usługodawca są następujące:
a) minimalna rozdzielczość ekranu monitora 1024×768 pikseli,
b) połączenie z siecią internet,
c) prawidłowo zainstalowana przeglądarka internetowa obsługująca standard HTML5 oraz technologię
kaskadowych arkuszy stylów CSS3,
d) włączona obsługa JavaScript oraz cookies,
e) czynna skrzynka poczty elektronicznej.
2.3. Regulamin skierowany jest do osób korzystających z serwisu https://Buisnessly.pl będących
Konsumentami jak i Przedsiębiorcami, w tym Przedsiębiorcami Indywidualnymi (z wyłączeniem
postanowień punktu 10 niniejszego Regulaminu zawierającego regulacje dotyczące jedynie
Przedsiębiorców).
II. DEFINICJE
Użyte w tym Regulaminie definicje mają następujące znaczenie:
1. Administrator Serwisu Buisnessly.pl – Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul.
Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa, NIP 5214117050, REGON 5417066900000,
KRS 0001171892, wysokość kapitału zakładowego wpłaconego w całości 5.000,00 zł, telefon:
+784-581-859, e-mail kontakt@businessly.pl
2. Administrator Danych Osobowych– Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul.
Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa, NIP 5214117050, REGON 5417066900000,
KRS 0001171892, wysokość kapitału zakładowego wpłaconego w całości 5.000,00 zł, telefon:
+784-581-859, e-mail kontakt@businessly.pl
3. Akt O Usługach Cyfrowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz
zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
4. Cennik – wykaz cen wszystkich oferowanych przez Businessly.pl Usług w Serwisie.
5. Czat – funkcjonalność Serwisu umożliwiająca komunikację pomiędzy Zlecającym a
Wykonawcą.
6. Formularz – dostępny w Serwisie Dla Zlecających formularz zapytania ofertowego, za
pomocą którego Zlecający składa Zapytanie.
7. Konsument – osobą fizyczna (i) która dokonuje z Businessly.pl czynności prawne niezwiązane
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub (ii) osoba fizyczna, która
zawiera z Businessly.pl Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale z
treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.
8. Konto – miejsce w Serwisie do przechowywania i zarządzania danymi, udostępnione
Użytkownikowi przez Businessly.pl po zakończeniu Rejestracji.
9. Nielegalne Treści – wszelkie informacje, działania i zachowania (niezależnie od ich formy i
przedstawienia), które, nie są zgodne z polskim prawem oraz przepisami prawa Unii
Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, np. treści
nawołujące do terroryzmu, treści ukazujące wykorzystywanie seksualne dzieci, treści
namawiające do rasizmu lub ksenofobii, treści dyskryminujące, treści naruszające prawo
własności intelektualnej, treści naruszające dobra osobiste lub stanowiące znieważenie lub
zniesławienie, treści obejmujące tajemnicę przedsiębiorstwa, linki do stron internetowych
służących do wyłudzania informacji, dokonywania oszustw lub linki, zawierające szkodliwe
oprogramowanie, w tym wirusy, konie trojańskie.
10. Prawo Autorskie – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
11. Regulamin – niniejszy dokument.
12. Rejestracja – opisana w Regulaminie oraz Serwisie procedura, w ramach której Użytkownik
zakłada Konto w Serwisie.
13. Oferta – pochodzące od Wykonawcy informacje handlowe dotyczące oferowanych przez
niego usług lub produktów.
14. Serwis, Businessly.pl – serwis dla Oferentów i Użytkowników.
15. System płatności – system płatności elektronicznych lub kartą płatniczą dostępny w Serwisie
umożliwiający uiszczenie płatności za Usługi dostępne w Serwisie i świadczony przez
zewnętrznego operatora. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi lub kartą
płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Wykonawcy za pośrednictwem np. serwisu
Przelewy24, Tpay.com lub Paypal.com lub innym wskazanym w Serwisie.
16. Umowa – umowa zawarta pomiędzy Użytkownikiem i Oferentem.
17. Usługi – usługi świadczone przez Businessly.pl na rzecz Użytkowników i Oferentów
określone w Regulaminie lub w Serwisie.
18. Utwór – utwór w rozumieniu Prawa Autorskiego.
19. Użytkownik – korzystająca z Serwisu (i) osoba fizyczna posiadającą pełną zdolność do
czynności prawnych, (ii) osoba prawna lub (iii) jednostka organizacyjna, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, która nie składa oferty usługi lub produktu.
20. Wizytówka – informacje o Oferencie widoczne dla Użytkowników.
21. Oferent – podmiot (osoba fizyczna, osoba prawna), która oferuje swoje usługi, składa
propozycje lub publikuje ogłoszenia w Buisnessly.pl;
22. osoba prawna – osoba prawna zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, której
funkcjonowanie i organizację regulują przepisy kodeksu spółek handlowych;
23. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dla której posiadanie
statusu Oferenta ma charakter zawodowy i pozostaje w bezpośrednim związku z prowadzoną
przez nią we własnym imieniu działalnością gospodarczą lub zawodową;
24. jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
25. Zlecający – osoba składająca w serwisie propozycję w danej kwestii.
III. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkownika i Oferenta, a także prawa, obowiązki i
zakres odpowiedzialności Businessly.pl. Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu każdy
Użytkownik i Oferent są zobowiązany zapoznać się i przestrzegać Regulamin.
2. Z Serwisu mogą korzystać wyłącznie Użytkownicy i Oferenci zarejestrowani jak i
niezarejestrowani.
3. Głównym celem Serwisu jest ułatwienie kontaktów handlowych pomiędzy Oferentami a
Użytkownikami. Serwis jest przeznaczony dla Użytkowników, którzy szukają dostawców
usług lub produktów oraz dla Oferentów, którzy poszukują klientów.
4. Wszystkie Usługi dla Użytkowników są nieodpłatne. Wskazane przez Businessly.pl Usługi
mogą być odpłatne dla Oferentów na zasadach określonych w Regulaminie i Cenniku, o czym
Businessly.pl uprzednio informuje Wykonawcę. W szczególności opłacie będą podlegać
usługi serwisu polegające na wyróżnieniu oferty, podbiciu pozycji na liście ofert itp. Dokładne
ceny za usługę reguluje każdorazowo Cennik.
5. Użytkownik bez Konta może korzystać jedynie z ograniczonych funkcjonalności Serwisu na
zasadach określonych w Regulaminie.
6. Użytkownik ani Oferent nie może umieszczać w Serwisie treści, które naruszają Regulamin,
w tym zwłaszcza Nielegalnych Treści zabronionych przepisami prawa.
7. Każdy Użytkownik jak i Oferent ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie treści (np.
opinie, Oferty, opis oferowanych usług lub produktów) umieszczone przez siebie w Serwisie.
8. Oferent jest zobowiązany przestrzegać obowiązującego prawa w zakresie informowania lub
reklamowania swoich produktów lub usług. Treść umieszczana przez Oferenta w Serwisie nie
powinna stanowić niedozwolonej reklamy i z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w
Regulaminie. Treść ta powinna mieć charakter wyłącznie informacyjny i reklamowy.
IV. SKŁADANIE OFERTY ZAŁOŻENIE I USUNIĘCIA KONTA
1. Użytkownik może złożyć zlecenie wyłącznie w celu poszukiwania wykonawcy usług lub
sprzedawcy produktów na własne potrzeby.
2. Użytkownik może przygotować i złożyć Propozycję przy pomocy umieszczonego na stronach
Serwisu Formularza.
3. Aby złożyć pierwszą Propozycję, Użytkownik będący osobą fizyczną, osobą fizyczną
prowadzącą działalność gospodarczą lub sobą prawną powinien:
- postępować zgodnie z instrukcjami dostępnymi w Serwisie (obowiązkowo);
- podać orientacyjną lokalizację realizacji Zapytania,
- podać adres e-mail,
- wskazać imię albo imię i nazwisko lub firmę przedsiębiorstwa lub spółki,
- wskazać nr telefonu do kontaktu;
-zaakceptować Regulamin serwisu.
4. Zapytanie oraz jego załączniki nie mogą zawierać: Nielegalnych Treści, treści wulgarnych,
obscenicznych, agresywnych, zawierających nagość; linków do zewnętrznych stron
internetowych; treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd; reklam; zdjęć, które
pozwolą zidentyfikować osobę przedstawioną na tym zdjęciu; danych kontaktowych
zamieszczonych w polach do tego nieprzeznaczonych (dane kontaktowe mogą zostać podane
wyłącznie we wskazanych polach Formularza); słów kluczowych, niezwiązanych z tematem
Zapytania, a mających wpływ na wyniki działania wyszukiwarek; elementów języka HTML
służących do wczytywania i osadzania innych stron, używania plików cookie, tworzenia
formularzy oraz innego kodu naruszającego integralność Serwisu; elementów języka
JavaScript, Java oraz innych języków programowania z wyjątkiem HTML.
5. Zapytanie musi zawierać dokładny i prawdziwy opis poszukiwanej usługi lub produktu,
umożliwiający Oferentowi przygotowanie właściwej Oferty oraz dane kontaktowe, do których
wykorzystania jest uprawniony Użytkownik.
6. SeBusinessly.pl weryfikuje treść Zapytania przed udostępnieniem go w serwisie pod kątem
jego zgodności z Regulaminem. Proces weryfikacji składa się z jednego albo dwóch etapów,
tj. weryfikacji wyłączenie przez narzędzie do wykrywania treści naruszających Regulamin
albo przez ww. narzędzie oraz przez moderatora. Ww. narzędzie decyduje, czy proces
weryfikacji przebiega jednoetapowo, czy dwuetapowo.
7. Jeżeli w ww. procesie weryfikacji zostanie wykryta treść naruszająca Regulamin, Zapytanie
nie jest publikowane w serwisie, chyba, że jest możliwe usunięcie z Zapytania treści
naruszającej Regulamin i opublikowanie pozostałej części Zapytania. W miejsce usuniętej
treści wstawiana jest informacja o usunięciu treści przez Businessly.pl.
8. W celu zmoderowania Zapytania Businessly.pl może skontaktować się z Użytkownikiem
telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail. Businessly.pl informuje użytkownika
o zmoderowaniu Zapytania, przesłaniu lub odmowie opublikowania, w wiadomości e-mail lub
na Koncie Użytkownika.
9. Z chwilą złożenia Zapytania pomiędzy Użytkownikiem a Businessly.pl
- zostaje zawarta nieodpłatna Umowa na czas określony, tj. do czasu wygaśnięcia lub
usunięcia Zapytania, na podstawie której Businessly.pl zobowiązuje się świadczyć Usługę
opublikowania Zlecenia w serwisie, w ramach usługi dostęp do zapytania będą mieć wszyscy
Oferenci, którzy korzystają z serwisu.
- prezentuje Zlecającemu Oferentów, którzy mogą dostarczyć poszukiwaną przez Zlecającego
usługę lub produkt.
- udostępnia narzędzia umożliwiające Zlecającemu kontakt z Wykonawcami (np. Czat);
- przesyła Zlecającemu Oferty Wykonawców.
10. Użytkownik jest zobowiązany zamknąć Zlecenie, jeżeli przestanie być aktualne. Jeżeli
Użytkownik nie przedłuży lub nie skróci daty ważności Zlecenia, Zlecenie wygasa po 30
dniach od daty jego złożenia.
11. Użytkownik może usunąć Zapytanie poprzez wysłanie wniosku na adres
kontakt@businessly.pl., adres Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul.
Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa lub za pośrednictwem formularza
kontaktowego.
12. Przy rejestracji Użytkownik i Oferent:
- będący osobą fizyczną musi uzupełnić formularz: imię i nazwisko, adres, numer telefonu,
adres e-mail, nr PESEL.
- będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą musi uzupełnić formularz: imię,
nazwisko, nazwa przedsiębiorcy, adres, numer telefonu, adres e-mail, nr NIP, nr PESEL.
- będący osobą prawną: musi uzupełnić formularz: nazwa, adres, numer telefonu, adres e-mail,
nr NIP, nr KRS.
13. Jeżeli Konto zakładane jest dla osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą
prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, w imieniu ww. podmiotu, Konto może
założyć oraz dokonywać wszelkich czynności w Serwisie osoba należycie umocowana do
reprezentowania ww. podmiotu.
14. Businessly.pl jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do
zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez
Użytkownika lub Oferenta, w tym zwłaszcza poprzez żądanie przesłania dokumentu
potwierdzającego umocowanie do działania w imieniu Użytkownika (np. pełnomocnictwa),
posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do weryfikacji.
15. Użytkownik/Oferent odpowiada za poprawność, kompletność i aktualność podanych przez
siebie danych lub informacji w Serwisie. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie
zaktualizować te dane w razie ich zmiany.
16. Na Koncie Użytkownik/Oferent może edytować swoje dane, stworzyć lub edytować
Wizytówkę, zmienić hasło, zarządzać powiadomieniami, dodać informacje o warunkach
oferowanych usług lub produktów (np. warunki umowy lub politykę prywatności) oraz dodać
lub usunąć swoją Ofertę z Serwisu. W celu usunięcia Oferty Użytkownik musi wejść na swój
panel Użytkownika/Oferenta i kliknąć przycisk „usuń ofertę”.
17. Businessly.pl może wezwać Użytkownika/Oferenta do zmiany lub usunięcia zamieszczonych
przez niego treści w Serwisie, w tym zwłaszcza Oferty lub Wizytówki, gdy naruszają
Regulamin. W przypadku podjęcia przez Businessly.pl decyzji o usunięciu ww. treści,
Businessly.pl informuje Użytkownika/Oferenta w wiadomości e-mail, podając przyczynę ww.
decyzji. Użytkownik/Oferent może odwołać się od ww. decyzji do Businessly.pl.
18. Użytkownik/Oferent może w każdej chwili samodzielnie usunąć Konto w Serwisie poprzez
wysłanie wniosku na adres kontakt@businessly.pl, adres Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą
w Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa lub za pośrednictwem
formularza kontaktowego. Z chwilą usunięcia Konta pomiędzy Businessly.pl a
Użytkownikiem/Oferenta dochodzi do rozwiązania Umowy o świadczenie Usługi
prowadzenia Konta.
19. Businessly.pl oferuje Użytkownikom/Oferentom korzystanie z usługi czatu w celu
porozumienia się Użytkowników/Oferentów na odległość.
20. Businessly.pl przed umożliwieniem Użytkownikowi korzystania z Usługi, która umożliwia
Oferentowi zawieranie z Użytkownikiem umów zawieranych na odległość, tj. Usługi Czatu
dokłada wszelkich starań w celu oceny, czy te dane są wiarygodne i pełne, poprzez
porównanie tych danych z danymi dostępnymi w oficjalnych, ogólnodostępnych,
internetowych bazach danych.
21. Jeżeli Businessly.pl poweźmie informację, że podane przez Użytkownika lub Oferenta dane są
nieprawdzie, niekompletne lub nieaktualne, Businessly.pl zażąda od Użytkownika/Oferenta
ich niezwłocznego poprawienia lub uzupełnienia. Jeżeli Użytkownik/Oferent nie poprawi lub
nie uzupełni tych danych, Businessly.pl niezwłocznie zawiesi Użytkownikowi/Oferentowi
dostęp do Usługi umożliwiającej zawieranie z Użytkownikiem/Oferentem umów zawieranych
na odległość, tj. Usługi Czatu, do czasu spełnienia żądania w całości.
22. Użytkownik/Oferent może odwołać się do Businessly.pl od decyzji o odmowie lub
zawieszeniu dostępu do Usługi, która umożliwia Użytkownikowi zawieranie z
Użytkownikiem umów zawieranych na odległość, tj. Usługi Czatu.
V. WYSZUKIWANIE ZAPYTAŃ
Usługa Wyszukiwanie Zapytań pozwala Użytkownikowi wyszukiwać i przeglądać w Serwisie
Zapytania Zlecających. Usługa Wyszukiwanie Zapytań jest nieodpłatna.
VI. OFERTY
1. Oferent posiadający Konto może dodawać w Serwisie swoje Oferty.
2. Dodana Oferta widoczna jest dla wszystkich Użytkowników w Wizytówce lub na liście
ofert w Serwisie.
3. Oferent może zmieniać treść swoich Ofert, co pozostaje bez wpływu na treść umów
zawartych z Użytkownikami przed ich zmianą.
VII. OPINIE
1. W Serwisie Businessly.pl Użytkownik może ocenić Oferenta lub oferowaną przez niego
usługę lub produkt.
2. Użytkownik może wystawić kilka opinii o oferowanych przez Oferenta usługach lub
produktach, pod warunkiem, że Zlecający skorzystał z kilku usług lub nabył kilka
produktów od Oferenta.
3. Użytkownik może wystawić opinię przy pomocy dostępnego formularza, który umożliwia
wystawienie opinii w formie opisowej (swobodny komentarz) oraz formie graficznej
(przyznanie od 1 od 6 gwiazdek, gdzie 1 gwiazdka oznacza ocenę najniższą a 6 gwiazdek
- najwyższą). Na podstawie wszystkich opublikowanych w Serwisie opinii graficznych
dotyczących danego Użytkownika (tj. wszystkich przyznanych danemu Wykonawcy
gwiazdek), Buisnessly.pl oblicza średnią ocenę tego Użytkownika i publikuje ją w
Serwisie.
4. Aby wystawić opinię Użytkownik powinien:
- wystawić ocenę Użytkownika w formie graficznej oraz opisowej;
- podać podpis, który pojawi się pod opinią;
- potwierdzić, że skorzystał z usługi ocenianego Oferenta lub nabył od niego produkt albo
kontaktował się z Oferentem, jeżeli nie nawiązał z nim współpracy;
- zaakceptować Regulamin;
- kliknąć “Publikuj opinię” lub inny przycisk finalizujący wystawienie opinii (dotyczy
Zlecającego, który wystawia opinię z Konta);
- podać adres e-mail (dotyczy Użytkownika, który wystawia opinię poza Kontem);
5. Użytkownik może dołączyć do opinii zdjęcie pokazujące nabyty od Oferenta produkt lub
zrealizowaną przez Oferenta usługę.
6. Klikając “Publikuj opinię” lub inny przycisk finalizujący wystawienie opinii albo klikając
w ww. link aktywacyjny:
7. Użytkownik potwierdza, że jest wyłącznym autorem opinii oraz że przysługują mu
wszelkie prawa umożliwiające wykorzystanie opinii w Serwisie zgodnie z Regulaminem;
8. Pomiędzy Użytkownikiem a Businessly.pl zostaje zawarta nieodpłatna Umowa na czas
nieokreślony, na podstawie której Businessly.pl zobowiązuje się opublikować opinię
Użytkownika w Serwisie, pod warunkiem, że opinia została wystawiona przez
Użytkownika zgodnie z Regulaminem.
9. Opinia nie może:
- zawierać treści nieodnoszących się do Użytkownika, usługi lub produktu Użytkownika;
- zawierać Nielegalnych Treści, treści wulgarnych, obscenicznych, agresywnych,
obraźliwych, zawierających nagość oraz inne treści zakazane prawem;
- zawierać linków do zewnętrznych stron internetowych;
- zawierać treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;
- zawierać treści zachęcających do skorzystania z usług podmiotów konkurencyjnych
względem ocenianego Użytkownika;
- zawierać zdjęć lub danych osobowych, które pozwolą zidentyfikować konkretną osobę.
10. Opinia musi:
- opierać się na osobistych doświadczeniach Użytkownika;
- być rzetelna i konkretna;
- zawierać wyłącznie ocenę działalności gospodarczej lub zawodowej Oferenta;
- zawierać opinie wyłącznie o świadczonej przez Oferenta usłudze lub oferowanym
produkcie.
11. Wszystkie opinie przed ich opublikowaniem w Serwisie podlegają weryfikacji pod kątem
ich zgodności z Regulaminem. Proces weryfikacji trwa do 10 dni roboczych licząc od dnia
wystawienia przez Użytkownika opinii w Serwisie.
12. Jeżeli Businessly.pl poweźmie wątpliwość, czy Użytkownik skorzystał z usługi lub nabył
produkt od Wykonawcy albo czy Użytkownik skontaktował się z Oferentem,
Businessly.pl może uzależnić publikację opinii w Serwisie od przedstawienia przez
Użytkownika stosownych dowodów potwierdzających ww. okoliczności, w terminie 3 dni
roboczych licząc od otrzymania od Businessly.pl prośby o przedstawienie ww. dowodów.
Przez okres wyjaśniania sprawy, opinia Użytkownika jest tymczasowo niewidoczna dla
Użytkowników, o czym Użytkownik jest informowany w wiadomości e-mail.
13. W celu zmoderowania opinii, Buisnessly.pl może skontaktować się z Użytkownikiem
telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
14. Businessly.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia opublikowanej opinii, jeżeli jest
sprzeczna z Regulaminem, o czym informuje Użytkownika w wiadomości e-mail.
15. Użytkownik może odwołać się od decyzji o moderacji, odmowie publikacji lub usunięciu
opinii w Serwisie do Businessly.pl.
16. Użytkownik może usunąć swoją opinię z Serwisu wysyłając wniosek na adres
kontakt@businessly.pl adres Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul.
Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa
17. Domyślnie opinie są wyświetlane od najnowszych do najstarszych. Użytkownik może
samodzielnie posortować wyświetlanie opinii według dostępnych w Serwisie kryteriów.
18. Oferent może udzielić jednej odpowiedzi na każdą opublikowaną w Serwisie opinię na
jego temat.
19. W tym celu Oferent powinien klikając “Odpowiedz na ocenę” lub inny przycisk służący
do udzielenia odpowiedzi na opinię:
20. Oferent potwierdza, że jest wyłącznym autorem odpowiedzi oraz że przysługują mu
wszelkie prawa umożliwiające wykorzystanie odpowiedzi w Serwisie zgodnie z
Regulaminem;
21. Oferent zawiera z Businessly.pl nieodpłatną Umowę na czas nieokreślony, na podstawie
której Businessly.pl zobowiązuje się opublikować w Serwisie odpowiedź Oferenta na
opinię, pod warunkiem, że odpowiedź została wystawiona przez Oferenta zgodnie z
Regulaminem.
22. Odpowiedź Oferenta na opinię nie może:
- zawierać treści niekorespondujących z treścią opinii, na którą udzielana jest odpowiedź;
- zawierać Nielegalnych Treści, treści wulgarnych, obscenicznych, agresywnych,
obraźliwych, zawierających nagość;
- zawierać linków do zewnętrznych stron internetowych;
- zawierać treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;
- zawierać zdjęć lub danych osobowych, które pozwolą zidentyfikować konkretną osobę.
23. Oferent nie może edytować odpowiedzi na opinię po jej udzieleniu.
24. Wszystkie odpowiedzi na opinie przed ich opublikowaniem podlegają weryfikacji przez
moderatora. Jeżeli moderator nie wykryje w odpowiedzi na opinię treści naruszającej
Regulamin, odpowiedź jest publikowana. Jeżeli moderator wykryje w odpowiedzi na
opinię treść naruszającą Regulamin, odpowiedź na opinię nie jest publikowana w
Serwisie, chyba że jest możliwe usunięcie z odpowiedzi na opinię treści naruszającej
Regulamin i opublikowanie pozostałej części odpowiedzi na opinię. W miejsce usuniętej
treści wstawiana jest informacja o usunięciu treści przez Businessly.pl. Oferent jest
informowany w wiadomości e-mail o opublikowaniu, nieopublikowaniu lub o moderacji
odpowiedzi na opinię.
25. Oferent może odwołać się od decyzji o moderacji, odmowie publikacji lub usunięciu
opinii w Serwisie do Businessly.pl.
26. Businessly.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia opublikowanej odpowiedzi na opinię,
jeżeli jest sprzeczna z Regulaminem, o czym informuje Wykonawcę w wiadomości e-
mail.
27. Opublikowane w Serwisie opinie oraz odpowiedzi na opinie są jawne i dostępne dla
wszystkich Użytkowników.
28. Użytkownik nie może podejmować działań w celu sztucznego zawyżania liczby lub
zniekształcania opinii.
29. Businessly.pl na wniosek Oferenta złożony na adres kontakt@businessly.pl adres
Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-
712 Warszawa może zmienić opinie dotyczące Oferenta w zakresie zmienionej nazwy
firmy Oferenta, jeżeli Oferent jest osobą prawną lub prowadzi jednoosobową działalność
gospodarczą i dokonał przekształcenia prawnego.
VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Businessly.pl przetwarza dane osobowe Użytkowników/Oferentów zgodnie z
postanowieniami Polityki Ochrony Prywatności.
2. Użytkownik/Oferent, który uzyskał dostęp do danych osobowych innych
Użytkowników/ferentów zobowiązany jest z nich korzystać tylko w celu, w którym zostały
mu one udostępnione. Wykonawca jako odrębny administrator tych danych zobowiązany jest
je przetwarzać zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).
3. Konwersacje prowadzone na Czacie nie są prywatne, a do ich treści może mieć dostęp
Buisnessly.pl, jeżeli poweźmie informację dającą podstawę do podejrzenia, że Czat jest
wykorzystywany przez Użytkownika do rozpowszechniani treści naruszających Regulamin, w
tym zwłaszcza Nielegalnych Treści.
IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ Businessly.pl
1. Żadna z funkcjonalności Serwisu nie powinna być utożsamiana z posiadaniem przez
Buisnessly.pl wiedzy o treściach naruszających Regulamin. Jeżeli Użytkownik umieści w
Serwisie treść (np. opinię, odpowiedź na opinię, Zapytanie, Wizytówkę, Ofertę, opis
oferowanej przez Oferenta usługi lub produktu,) naruszającą Regulamin, Buisnessly.pl
podejmie niezbędne działania opisane w Regulaminie w celu zidentyfikowania i usunięcia tej
treści.
2. Buisnessly.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone przez
Użytkowników/Oferentów w Serwisie (np. opinie, odpowiedzi na opinie, Zapytania,
Wizytówki, Oferty, opis oferowanych przez Wykonawcę usług lub produktów,), jeżeli
pomimo dołożenia należytej staranności Businessly.pl nie wiedziała lub nie mogła dowiedzieć
się o bezprawności działań Użytkownika/Oferenta i z tego powodu nie podjęła niezwłocznych
działań w celu usunięcia naruszeń, ich skutków lub uniemożliwienia dostępu do tych treści.
3. Buisnessly.pl nie jest stroną umów, porozumień lub innych czynności prawnych
dokonywanych pomiędzy Użytkownikami a Oferentami, wobec czego Businessly.pl nie
ponosi wobec Użytkowników odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
umów zawartych w następstwie lub w związku z korzystaniem z Serwisu.
4. Buisnessly.pl zobowiązuje się do zapewnienia jak najwyższej jakości świadczonych Usług
oraz do zachowania należytej staranności przy ich wykonywaniu.
5. W razie wystąpienia awarii Serwisu Businessly.pl będzie dążyć do jej niezwłocznego
usunięcia.
6. Businessly.pl zastrzega sobie prawo do czasowych przerw w działaniu Serwisu wynikających
z przyczyn technicznych. O tym, że Businessly.pl planuje przerwy techniczne w taki sposób,
aby były one jak najmniej uciążliwe dla Użytkowników, w szczególności, aby planowane były
na godziny nocne i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez
Businessly.pl.
7. Buisnessly.pl nie ponosi wobec Użytkownika odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie
zobowiązań wynikające z działania siły wyższej, za którą uważa się wydarzenia, których
Businessly.pl nie mogła przewidzieć i które zostały spowodowane przez okoliczności od niej
niezależne (np. włamania hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, rozruchy, wojny) lub
wynikające ze wszelkich błędów, awarii technicznych lub przerw technicznych Serwisu.
8. Businessly.pl nie ponosi odpowiedzialności wobec Oferenta za szkody wynikające z:
- zrezygnowanie przez Użytkownika z zawarcia umowy z Oferentem na warunkach
określonych w Zapytaniu;
- braku zamknięcia nieaktualnego Zapytania przez Użytkownika;
- użycia danych dostępnych w Serwisie, jeżeli dane te są zgodne z danymi podanymi przez
Użytkownika.
9. Businessly.pl nie udziela Użytkownikowi jakichkolwiek gwarancji, że Serwis jest wolny od
wad.
X. INNE ZASTRZEŻENIA REGULAMINOWE
1. Zabrania się wprowadzania do Serwisu tymczasowych lub jednorazowych adresów
mailowych.
2. Zabrania się rozpowszechniania pozyskanych z Serwisu informacji, w szczególności Zapytań i
danych Oferentów, w innym celu niż przewidzianym w Regulaminie.
3. Zabrania się przekazywania, udostępniania lub odsprzedaży treści Zapytań, danych
osobowych lub danych kontaktowych Zlecających osobom trzecim.
4. Zabrania się wykorzystywania Serwisu w celu masowego lub zorganizowanego pozyskiwania
danych o Zapytaniach lub Oferentach wykraczającego poza zwykłe kontakty handlowe
pomiędzy Użytkownikiem a Oferentem, w szczególności w celu przekazywania ich osobom
trzecim. Dane dostępne w Serwisie nie mogą służyć do stworzenia innej bazy danych lub do
włączenia ich do innej bazy danych, do innego publicznego rozpowszechniania, ani nie mogą
być wykorzystywane w sposób niezgodny z prawem, dobrymi obyczajami oraz zasadami
współżycia społecznego.
5. Zabrania się wykorzystywania Serwisu w celu monitorowania rynku zapytań ofertowych, w
tym ogłoszeń typu „Kupię”, „Zlecę”.
6. Buisnessly.pl ani podmioty trzecie w ramach Serwisu nie oferują Użytkownikom przy
zawieraniu między Użytkownikami/Oferentami umów towarów lub usług dodatkowych, w
tym produktów finansowych. Dodatkowe towary lub usługi w tym wypadku oznaczają towary
lub usługi oferowane Konsumentowi przed zakończeniem transakcji zainicjowanej w ramach
usług pośrednictwa internetowego dodatkowo oraz w uzupełnieniu do podstawowego towaru
lub podstawowej usługi oferowanych przez Oferenta w ramach usług pośrednictwa
internetowego.
7. Businessly.pl może prowadzić testy nowych usług lub funkcjonalności Serwisu lub testy
dotyczące zmian obecnych Usług lub funkcjonalności Serwisu. Testy mogą mieć wpływ na
korzystanie z Serwisu przez Użytkownika. Businessly.pl prowadzi testy wyłącznie przez czas i
w zakresie niezbędnym i proporcjonalnym do osiągnięcia celu testu, którym może być rozwój
Serwisu, wprowadzenie nowych usług, ulepszenie Usług, dostosowanie się do zmian
rynkowych lub prawnych.
XI. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Serwis jest własnością Businessly.pl.
2. Nazwa i logo Serwisu są zastrzeżonymi znakami towarowymi i mogą być wykorzystywane
tylko za pisemną zgodą Businessly.pl.
3. Serwis zawiera lub wykorzystuje Utwory, a także znaki towarowe oraz inne materiały, w
szczególności teksty, zdjęcia, grafikę.
4. Businessly.pl przysługują autorskie prawa majątkowe do wszelkich graficznych elementów
Serwisu i innych treści w nim umieszczonych, stanowiących Utwór.
5. Jakiekolwiek kopiowanie, rozpowszechnianie i dokonywanie opracowań Serwisu, jego
poszczególnych elementów, a także jego wyglądu jako całości, stanowiącego Utwór, bez
wyraźnej pisemnej zgody Businessly.pl, stanowi naruszenie majątkowych praw autorskich
Buisnessly.pl.
XII. ROZPATRYWANIE ZGŁOSZEŃ DOTYCZĄCYCH TREŚCI NARUSZAJĄCYCH
REGULAMIN
1. Użytkownik/Oferent, który zauważy treść naruszającą Regulamin, w tym zwłaszcza
Nielegalne Treści, powinien ją zgłosić Buisnessly.pl przy pomocy formularz.
2. Jeżeli Użytkownik zgłosi treść naruszającą Regulamin innym kanałem komunikacji,
Buisnessly.pl rozpatrzy zgłoszenie po otrzymaniu wszystkich informacji zawartych w ww.
formularzu.
3. Businessly.pl rozpatruje zgłoszenie w sposób obiektywny, rozsądny, z zachowaniem należytej
staranności oraz w możliwie najkrótszym czasie, biorąc pod uwagę złożoność sprawy oraz
zasadę proporcjonalności.
4. Businessly.pl rozpatruje priorytetowo zgłoszenie zaufanego podmiotu sygnalizującego, o
którym mowa w art. 22 Aktu O Usługach Cyfrowych.
5. Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowej oceny zgłoszenia, Businessly.pl może zwrócić się do
zgłaszającego Użytkownika/Oferenta oraz Użytkownika/Oferenta, którego dotyczy
zgłoszenie, o przekazanie dodatkowych informacji. Brak przekazania przez zgłaszającego
Użytkownika tych informacji może skutkować uznaniem zgłoszenia za niezasadne.
6. Buisnessly.pl może ujawnić Użytkownikowi/Oferentowi, którego dotyczy zgłoszenie,
tożsamość zgłaszającego Użytkownika/Oferenta, jedynie gdy będzie to niezbędne do
wyjaśnienia zgłoszenia, bądź za zgodą lub na żądanie odpowiednich instytucji.
7. Po otrzymania zgłoszenia Businessly.pl:
- bez zbędnej zwłoki potwierdza Użytkownikowi/Oferentowi drogą elektroniczną otrzymanie
zgłoszenia (jeżeli Użytkownik podał adres e-mail);
- weryfikuje zgłoszenie i w razie potrzeby kontaktuje się z osobą, której dotyczy zgłoszenie
(np. z Oferentem, który oferuje usługi lub produkty z naruszeniem Regulaminu) w celu
wyjaśnienia sprawy;
-natychmiast powiadamia organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa
członkowskiego Unii Europejskiej, jeżeli poweźmie jakąkolwiek informację dającą podstawę
do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa
zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby. ww. działanie, Businessly.pl podejmuje
również, jeżeli w inny sposób poweźmie ww. informację.
8. Jeżeli zgłoszenie jest niezasadne, Businessly.pl przekazuje zgłaszającemu
Użytkownikowi/Oferentowi decyzję (wraz z informacją o prawie do odwołania się od tej
decyzji) najpóźniej w dniu jej podjęcia. Jeżeli zgłaszający Użytkownik/Oferent często składa
oczywiście bezzasadne zgłoszenia i uprzednio został ostrzeżony o możliwości zawieszenia dla
niego opcji zgłaszania treści naruszających Regulamin za pośrednictwem Serwisu,
Businessly.pl na okres 1 miesiąca zawiesza temu Użytkownikowi/Oferentowi tę opcję.
9. Jeżeli zgłoszenie jest zasadne, Businessly.pl przekazuje zgłaszającemu
Użytkownikowi/Oferentowi oraz Użytkownikowi/Oferentowi, którego dotyczy zgłoszenie,
decyzję (wraz z uzasadnieniem oraz informacją o prawie odwołania się od tej decyzji)
najpóźniej w dniu nałożenia jednej z sankcji. Jeżeli Użytkownik/Oferent, którego dotyczy
zgłoszenie często przekazuje lub publikuje w Serwisie treści, które w sposób oczywisty
naruszają Regulamin, oraz uprzednio ten Użytkowni/Oferent został ostrzeżony o możliwości
zawieszania dla niego świadczenia Usług, Businessly.pl na okres 1 miesiąca zawiesza dostęp
do Usług temu Użytkownikowi/Oferentowi.
10. Businessly.pl oceniając, czy Użytkownik/Oferent składa często oczywiście bezzasadne
zgłoszenie lub czy Użytkownik/Oferent często przekazuje lub publikuje w Serwisie treści,
które w sposób oczywisty naruszają Regulamin, bierze pod uwagę:
- liczbę bezwzględną oczywiście bezzasadnych zgłoszeń zgłaszającego Użytkownika/Oferenta
lub liczbę przekazanych lub opublikowanych w Serwisie Nielegalnych treści, które w sposób
oczywisty naruszają Regulamin przez Użytkownik/Oferenta, którego dotyczy zgłoszenie, z
okresu 3 ostatnich miesięcy poprzedzających ww. działania;
- względny stosunek ww. liczby do całkowitej liczby informacji lub zgłoszeń w przedmiocie
treści naruszających Regulamin, z okresu 3 miesięcy poprzedzających ww. działania;
- ciężar nadużycia, w tym charakter Nielegalnych Treści i jego konsekwencje;
- zamiar Użytkownika/Oferenta, którego dotyczy naruszenie lub Użytkownika/Oferenta
zgłaszającego, jeżeli można go określić.
- Buisnessly.pl nie przekazuje decyzji (wraz z uzasadnieniem oraz informacją o prawie
odwołania się od tej decyzji) jeżeli:
- Businessly.pl nie zna adresu e-mail Użytkownika/Oferenta, którego dotyczy decyzja;
- informacje zamieszczone w zgłoszeniu lub innej treści przekazanej Businessly.pl są
wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości (np. ma to miejsce, gdy
Użytkownik/Oferent korzysta z Serwisu niezgodnie z jego celem, używa botów, używa
fałszywych Kont).
11. Postanowienia tego punktu: pozostają bez uszczerbku dla prawa Użytkownika/Oferenta do
wszczęcia postępowania przed sądem właściwym zgodnie z mającym zastosowaniem
prawem, na każdym etapie wewnętrznego postępowania prowadzonego przez Businessly.pl
mają zastosowanie do każdej osoby, która zauważyła w Serwisie treści Naruszające
Regulamin.
XIII. OGRANICZENIE, ZAWIESZENIE I ZAKOŃCZENIE DOSTĘPU DO USŁUG
1. Businessly.pl zastrzega sobie prawo nałożenia na Użytkownika sankcji, o której mowa w pkt
XII ppkt. 8 Regulaminu, jeżeli:
a. Businessly.pl poweźmie wiarygodną informację o tym, że treść (np. Zapytanie, Oferta,
opinia, link, zdjęcie, opis oferowanej przez Wykonawcę usługi lub produktu)
przesłana lub opublikowana w Serwisie narusza Regulamin, w tym zwłaszcza gdy:
a) Użytkownik/Oferent wysyłał wiadomość o charakterze spamu do innego
Użytkownika;
b) Użytkownik/Oferent podał w Serwisie niepełne (jeżeli obowiązkowo wymagane)
lub nieprawdziwe dane (np. imię i nazwisko, nazwa firmy, adres);
c) Użytkownik wystawił Zapytanie z naruszeniem Regulaminu;
d) Oferent wystawił Ofertę z naruszeniem Regulaminu;
e) Oferent wprowadził Zlecającego w błąd w zakresie swojej Oferty.
b. Businessly.pl poweźmie informacje, określone w pkt IV ppkt.13. Regulaminu;
c. Businessly.pl poweźmie wiarygodną informację, że działalność
Użytkownika/Oferenta w Serwisie doprowadziła lub może doprowadzić do
zagrożenia bezpieczeństwa innych Użytkowników/Oferentów lub ich mienia;
d. Użytkownik/Oferent podejmuje działania określone w pkt XII ppkt.7. lub 8.
Regulaminu;
e. Użytkownik/Oferent wielokrotnie naruszył Regulamin;
f. istnieje obowiązek prawny, na podstawie którego Businessly.pl jest zobowiązana do
ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usług w całości lub w części
na rzecz danego Użytkownika/Oferenta;
2. Businessly.pl może skorzystać z prawa do zakończenia świadczenia Usług na rzecz danego
Użytkownika/Oferenta z uwagi na nadrzędny powód, który wynika z prawa polskiego
zgodnego z prawem Unii Europejskiej.
3. Businessly.pl może:
a) upomnieć Użytkownika/Oferenta wiadomością e-mail;
b) ograniczyć widoczność, usunąć, uniemożliwić dostęp lub depozycjonować treść
naruszającą Regulamin.
c) ograniczyć, zawiesić lub zakończyć świadczenie Usługi w całości lub w części, na rzecz
Użytkownika/Oferenta na okres maksymalnie 3 miesięcy;
d) zablokować możliwość zakupu wyróżnienia lub podbicia oferty;
4. Udzielenie Użytkownikowi upomnienia stanowi informację, że w przypadku kolejnego
naruszania Regulaminu, Businessly.pl może nałożyć na Użytkownika sankcję z pkt XIII.4. b
lub c Regulaminu.
5. Ograniczenie świadczenia Usługi polega na czasowym uniemożliwieniu Użytkownikowi
dostępu do danej Usługi, np. złożeniu nowego Zapytania, złożeniu Oferty lub wystawiania
opinii.
6. Zawieszenie świadczenia Usługi polega na czasowym wyłączeniu Użytkownikowi/Oferentowi
dostępu do Usługi Konta i wszystkich Usług dostępnych z poziomu Konta. W czasie
zawieszenia świadczenia Usługi, Użytkownik/Oferent nie może dokonywać żadnych
aktywności za pośrednictwem Konta, w tym wystawiać nowych Zapytań lub Ofert.
Zawieszenie Konta może powodować wycofanie wszystkich wystawianych za jego
pośrednictwem Zapytań lub Ofert.
7. Zakończenie świadczenia Usługi polega na zaprzestaniu świadczenia przez Businessly.pl na
rzecz Użytkownika wszystkich Usług i skutkuje rozwiązaniem Umów zawartych na
świadczenie tych Usług. Zakończenie świadczenia Usługi jest ostatecznym rozwiązaniem,
które jest stosowane, jeżeli Użytkownik/Oferent poważnie naruszy Regulaminu.
8. Businessly.pl podejmując decyzję o nałożeniu na Użytkownika sankcji z pkt XIII.2.
Regulaminu, kieruje się zasadami określonymi w pkt XII.2. Regulaminu.
9. Businessly.pl przed podjęciem ww. decyzji, jeżeli przemawia za tym charakter naruszenia
wzywa Użytkownika/Oferenta do zaprzestania naruszeń, a dopiero jeżeli wezwanie okaże się
bezskuteczne, niemożliwe lub bezcelowe Businessly.pl podejmie stosowną decyzję. Jeżeli
charakter i powaga naruszenia nie stoją na przeszkodzie, Businessly.pl w pierwszej kolejności
nakłada na użytkownika sankcję najmniej uciążliwą dla Użytkownika/Oferenta.
10. Jeżeli z Regulaminu nie wynika inaczej, Businessly.pl najpóźniej w dniu podjęcia wobec
Użytkownika/Oferenta ww. decyzji, w wiadomości e-mail przekazuje
Użytkownikowi/Oferentowi uzasadnienie decyzji oraz informację czasie nałożenia sankcji z
pkt XIII.2. Regulaminu.
11. Businessly.pl uzasadnia decyzję zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Businessly.pl
nie przekazuje Użytkownikowi/Oferentowi uzasadnienia, jeżeli:
- zachodzi okoliczność określona, w pkt XII.7., Regulaminu;
- Businessly.pl podlega prawnemu obowiązkowi nieprzedstawiania konkretnych faktów lub
okoliczności lub podstawy tej decyzji;
- Businessly.pl może wykazać, że dany Użytkownik wielokrotnie naruszył Regulamin, co
skutkuje zakończeniem świadczenia całości danych Usług.
12. Jeżeli Businessly.pl podejmie decyzję zakończenia świadczenia wszystkich Usług na rzecz
Użytkownika/Oferenta, przekazuje mu w wiadomości e-mail, co najmniej 14 dni przed dniem
zakończenia świadczenia Usług, uzasadnienie tej decyzji. Ww. okres powiadomienia nie ma
zastosowania, jeżeli Businessly.pl:
- podlega obowiązkowi prawnemu, na podstawie którego zobowiązana jest do zakończenia
świadczenia całości Usług na rzecz Użytkownika/Oferenta w sposób uniemożliwiający jej
dotrzymanie tego okresu powiadomienia;
- korzysta z prawa do zakończenia świadczenia Usług z nadrzędnego powodu, który wynika z
prawa polskiego zgodnego z prawem Unii Europejskiej;
- może wykazać, że Użytkownik/Oferent wielokrotnie naruszył Regulamin, co skutkuje
zakończeniem świadczenia całości danych Usług na jego rzecz.
13. Zakończenie świadczenia Usług na rzecz danego Użytkownika/Oferenta pozostaje bez
uszczerbku dla możliwości przechowywania przez Businessly.pl danych tego
Użytkownika/Oferenta przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania
zgodnych z Polityką Ochrony Prywatności.
14. W czasie ograniczenia lub zawieszenia świadczenia Usługi, Użytkownik/Oferent jest
zobowiązany podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyny nałożenia ww. sankcji, o
czym niezwłocznie powinien poinformować Businessly.pl. Jeżeli przyczyną nałożenia ww.
sankcji jest umieszczenie przez Użytkownika/Oferenta w Serwisie treści naruszających
Regulamin, o czym Businessly.pl poweźmie wiarygodną informację, ww. działania
Buisnessly.pl może podjąć samodzielnie (np. usunąć opinię naruszającą Regulamin).
15. Ograniczenie lub zawieszenie świadczenia Usługi trwa do czasu ustania przyczyny nałożenia
ww. sankcji – maksymalnie przez trzy miesiąca. Po ustaniu tej przyczyny, Businessly.pl cofa
nałożone ograniczenie lub zawieszenie świadczenia Usługi bez zbędnej zwłoki. Jeżeli część
ograniczenia lub zawieszenia świadczenia Usługi nie została wycofana przez Businessly.pl, a
następnie ustały przyczyny dla nałożenia ww. sankcji, Businessly.pl cofa w całości pozostałe
ograniczenie lub zawieszenie świadczenia Usługi bez zbędnej zwłoki.
16. W przypadku nałożenia na Użytkownika/Oferenta sankcji, o której mowa w pkt XIII.2.
Użytkownik/Oferent może w ramach wewnętrznego nieodpłatnego systemu rozpatrywania
skarg złożyć skargę na tę decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia jej otrzymania, przesyłając
skargę na adres kontakt@businessly.pl, adres Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa Użytkownik/Oferent może
również złożyć skargę w ramach wewnętrznego trybu rozpatrywania skarg dla
Użytkownika/Oferenta.
17. Do rozpatrywania skarg stosuje się odpowiednio pkt XII.2. i XII.7. Regulaminu.
18. Businessly.pl przekazuje Użytkownikowi/Oferentowi w wiadomości e-mail decyzję w
sprawie skargi wraz z uzasadnieniem oraz informacją o możliwości pozasądowego
rozstrzygania sporów, o których mowa w art. 21 Aktu O Usługach Cyfrowych oraz
możliwości zaskarżenia tej decyzji przed sądem właściwym zgodnie z mającym
zastosowaniem prawem.
19. W sprawach związanych z rozpatrywaniem zgłoszeń dotyczących treści naruszających
Regulamin, Businessly.pl bez zbędnej zwłoki uchyla decyzję, jeżeli skarga zawiera
wystarczające powody, aby Buisnessly.pl mogła uznać, że:
- decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie, o którym mowa w pkt
XII.1. Regulaminu jest nieuzasadniona;
- treści, których dotyczy skarga, nie naruszają Regulaminu, lub skarga zawiera informacje
wskazujące, że działanie skarżącego Użytkownika/Oferenta nie uzasadnia podjętego środka.
20. W przypadku nałożenia na Użytkownika sankcji w postaci zawieszenia lub zakończenia
świadczenia Usługi, Użytkownik nie może założyć nowego Konta bez uprzedniej zgody
Buisnessly.pl. O braku udzielenia zgody, Businessly.pl informuje Użytkownika wiadomością
e-mail.
21. W przypadku cofnięcia decyzji o ograniczeniu, zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia
Usług wobec Użytkownika, Businessly.pl, bez zbędnej zwłoki przywraca
Użytkownikowi/Oferentowi dostęp do Usług, w tym zapewnia mu dostęp do danych
osobowych lub innych danych zgromadzonych przez Użytkownika w trakcie korzystania z
tych Usług.
XIV. REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące Zapytań należy złożyć za pomocą formularza zwrotów znajdującego
się w zakładce „Pomoc.”.
2. W zgłoszeniu reklamacyjnym Businessly.pl zaleca podać: krótki opis problemu, dane osoby
bądź podmiotu zgłaszającego reklamację oraz adres e-mail, na który zostanie przesłana
odpowiedź na reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 21 dni od dnia otrzymania
zgłoszenia. Przy czym odpowiedź na reklamację złożoną przez Konsumenta zostanie
udzielona w terminie 14 dni.
XV. ZMIANY REGULAMINU
1. Businessly.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn,
to jest:
- zmiany przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
- podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu;
- zmiany Cennika;
- zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług;
- dodania nowych Usług;
- zmiany sposobów płatności;
- przeciwdziałanie nieprzewidzianym i bezpośrednim zagrożeniom dla bezpieczeństwa
Serwisu, Usług, lub Użytkowników, w tym zwłaszcza wynikającym z działań oszustów,
złośliwych oprogramowań lub spamu – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje
postanowień Regulaminu.
2. Businessly.pl wysyła powiadomienie o zmianie Regulaminu na adres e-mail Użytkownika.
3. Okres powiadomienia o proponowanych zmianach wynosi co najmniej 15 dni przed ich
wejściem w życie, z zastrzeżeniem pkt XV.6. Regulaminu. Powyższe zmiany wiążą
Użytkownika, chyba że wypowie on Umowę w terminie 15 dni licząc od dnia następującego
po dniu, w którym otrzymał on ww. powiadomienie. Dodatkowo w dowolnym momencie po
otrzymaniu powiadomienia o zmianach, zainteresowany Użytkownik może, w drodze
pisemnego oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, zaakceptować
wprowadzone zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia.
4. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Zlecającego przed
dniem wejścia w życie zmian Regulaminu.
5. Businessly.pl może wprowadzić zmiany w Regulaminie bez zachowania 15-dniowego okresu
powiadomienia, o którym mowa w pkt XV.3. Regulaminu z zastrzeżeniem jednak zachowania
- o ile jest to możliwe - odpowiednio krótszego okresu powiadomienia, w przypadku, gdy
Businessly.pl:
- podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest
do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu
powiadomienia;
- musi w drodze wyjątku zmienić Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianym i
bezpośrednim zagrożeniom dla bezpieczeństwa Serwisu, Usług lub Użytkowników, w tym
zwłaszcza wynikającym z działań oszustów, złośliwych oprogramowań lub spamu.
6. W przypadkach, o których mowa wyżej wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem
natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu
wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Businessly.pl.
XVI. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
8.2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument
wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia wskazana przez Konsumenta lub
Przedsiębiorcę Indywidualnego weszła w posiadanie rzeczy.
8.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Orłowski Group
sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa, o swojej
decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
8.3.1. W celu wykonania prawa odstąpienia od umowy, Konsument może skorzystać z wzoru
formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument może również
wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne
oświadczenie drogą elektroniczną na adres kontakt@businessly.pl. W przypadku skorzystania z tej
możliwości, Sprzedawca odeśle niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od
umowy za pomocą wiadomości e-mail.
8.4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy.
8.5. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Oferent zwraca Konsumentowi wszystkie
otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później
niż 14 dni od dnia, w którym Oferent został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia
od niniejszej umowy. Zwrotu płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba, że Konsument
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat
w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu
otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6.Konsument powinien odesłać Oferentowi rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14
dni od dnia, w którym poinformował on o odstąpieniu od umowy, na adres wskazany przez
Sprzedawcę w osobno przesłanej Klientowi wiadomości e-mail.
8.6.1. Termin jest zachowany jeśli Konsument odesłał rzecz przed upływem terminu 14 dni.
8.7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.8 Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu
do umów:
8.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Oferent wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Oferenta utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań
na rynku finansowym, nad którymi Oferent nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3)
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której
przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (5) w której konsument wyraźnie żądał, aby Oferent do
niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Oferent świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż
części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów.
XVII. POWIADOMIENIA
1.Serwis może przesyłać Użytkownikom powiadomienia związane z korzystaniem z konta, w szczególności informacje o nowych wiadomościach, komentarzach oraz aktywnościach dotyczących ogłoszeń lub wpisów.
2.Powiadomienia te mają charakter informacyjny i stanowią integralną część świadczonej usługi.
3.Użytkownik ma możliwość zarządzania ustawieniami powiadomień w ramach swojego konta, o ile funkcjonalność taka jest dostępna.
XVIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Businessly.pl a Oferentem lub Użytkownikiem zostają
poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Businessly.pl
2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: kodeksu cywilnego, ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., ustawy o prawach
konsumenta 30 maja 2014 r.
3. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumenta
przewidzianych bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.