Używamy plików cookies, aby poprawić Twoje doświadczenia na naszej stronie. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności.

Niezbędne - wymagane do prawidłowego działania strony (zawsze włączone)

Regulamin serwisu

Regulamin Businessly.pl

Obowiązuje od dnia: 02.10.2025 r.

I. Informacje o przedsiębiorcy – prowadzący serwis – wymagania techniczne;

II. Definicje

III. Postanowienia ogólne;

IV. Składanie oferty, założenie i usunięcie konta;

V. Wyszukiwanie zapytań;

VI. Oferty;

VII. Opinie;

VIII. Ochrona danych osobowych;

IX. Odpowiedzialność Buisnessly.pl;

X. Inne zastrzeżenia regulaminowe;

XI. Własność intelektualna;

XII. Rozpatrywanie zgłoszeń dotyczących treści naruszających regulamin;

XIII. Ograniczenie, zawieszenie i zakończenie dostępu do usług;

XIV. Reklamacje;

XV. Zmiany Regulaminu;

XVI. Prawo odstąpienia od umowy

XVII. Powiadomienia

XIX. Postanowienia końcowe

I. INFORMACJE O PRZEDSIĘGIORCY – PROWADZĄCY SERWIS – WYMAGANIA

TECHNICZNE

1. Serwis „Businessly.pl” działający pod adresem https://businessly.pl/ prowadzony jest przez spółkę Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa nr KRS: 0001171892, NIP: 5214117050, REGON: 5417066900000.

2. Postanowienia ogólne

2.1. Przedmiotem działalności „Businessly.pl” jest prowadzenie portalu z ogłoszeniami dla

konsumentów i przedsiębiorców dotyczącymi świadczonych usług lub sprzedaży/najmu produktów.

2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym

posługuje się Sprzedawca/Usługodawca są następujące:

a) minimalna rozdzielczość ekranu monitora 1024×768 pikseli,

b) połączenie z siecią internet,

c) prawidłowo zainstalowana przeglądarka internetowa obsługująca standard HTML5 oraz technologię

kaskadowych arkuszy stylów CSS3,

d) włączona obsługa JavaScript oraz cookies,

e) czynna skrzynka poczty elektronicznej.

2.3. Regulamin skierowany jest do osób korzystających z serwisu https://Buisnessly.pl będących

Konsumentami jak i Przedsiębiorcami, w tym Przedsiębiorcami Indywidualnymi (z wyłączeniem

postanowień punktu 10 niniejszego Regulaminu zawierającego regulacje dotyczące jedynie

Przedsiębiorców).

II. DEFINICJE

Użyte w tym Regulaminie definicje mają następujące znaczenie:

1. Administrator Serwisu Buisnessly.pl – Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul.

Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa, NIP 5214117050, REGON 5417066900000,

KRS 0001171892, wysokość kapitału zakładowego wpłaconego w całości 5.000,00 zł, telefon:

+784-581-859, e-mail kontakt@businessly.pl

2. Administrator Danych Osobowych– Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul.

Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa, NIP 5214117050, REGON 5417066900000,

KRS 0001171892, wysokość kapitału zakładowego wpłaconego w całości 5.000,00 zł, telefon:

+784-581-859, e-mail kontakt@businessly.pl

3. Akt O Usługach Cyfrowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)

2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz

zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).

4. Cennik – wykaz cen wszystkich oferowanych przez Businessly.pl Usług w Serwisie.

5. Czat – funkcjonalność Serwisu umożliwiająca komunikację pomiędzy Zlecającym a

Wykonawcą.

6. Formularz – dostępny w Serwisie Dla Zlecających formularz zapytania ofertowego, za

pomocą którego Zlecający składa Zapytanie.

7. Konsument – osobą fizyczna (i) która dokonuje z Businessly.pl czynności prawne niezwiązane

bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub (ii) osoba fizyczna, która

zawiera z Businessly.pl Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale z

treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego

w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,

udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności

Gospodarczej.

8. Konto – miejsce w Serwisie do przechowywania i zarządzania danymi, udostępnione

Użytkownikowi przez Businessly.pl po zakończeniu Rejestracji.

9. Nielegalne Treści – wszelkie informacje, działania i zachowania (niezależnie od ich formy i

przedstawienia), które, nie są zgodne z polskim prawem oraz przepisami prawa Unii

Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, np. treści

nawołujące do terroryzmu, treści ukazujące wykorzystywanie seksualne dzieci, treści

namawiające do rasizmu lub ksenofobii, treści dyskryminujące, treści naruszające prawo

własności intelektualnej, treści naruszające dobra osobiste lub stanowiące znieważenie lub

zniesławienie, treści obejmujące tajemnicę przedsiębiorstwa, linki do stron internetowych

służących do wyłudzania informacji, dokonywania oszustw lub linki, zawierające szkodliwe

oprogramowanie, w tym wirusy, konie trojańskie.

10. Prawo Autorskie – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

11. Regulamin – niniejszy dokument.

12. Rejestracja – opisana w Regulaminie oraz Serwisie procedura, w ramach której Użytkownik

zakłada Konto w Serwisie.

13. Oferta – pochodzące od Wykonawcy informacje handlowe dotyczące oferowanych przez

niego usług lub produktów.

14. Serwis, Businessly.pl – serwis dla Oferentów i Użytkowników.

15. System płatności – system płatności elektronicznych lub kartą płatniczą dostępny w Serwisie

umożliwiający uiszczenie płatności za Usługi dostępne w Serwisie i świadczony przez

zewnętrznego operatora. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi lub kartą

płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Wykonawcy za pośrednictwem np. serwisu

Przelewy24, Tpay.com lub Paypal.com lub innym wskazanym w Serwisie.

16. Umowa – umowa zawarta pomiędzy Użytkownikiem i Oferentem.

17. Usługi – usługi świadczone przez Businessly.pl na rzecz Użytkowników i Oferentów

określone w Regulaminie lub w Serwisie.

18. Utwór – utwór w rozumieniu Prawa Autorskiego.

19. Użytkownik – korzystająca z Serwisu (i) osoba fizyczna posiadającą pełną zdolność do

czynności prawnych, (ii) osoba prawna lub (iii) jednostka organizacyjna, której ustawa

przyznaje zdolność prawną, która nie składa oferty usługi lub produktu.

20. Wizytówka – informacje o Oferencie widoczne dla Użytkowników.

21. Oferent – podmiot (osoba fizyczna, osoba prawna), która oferuje swoje usługi, składa

propozycje lub publikuje ogłoszenia w Buisnessly.pl;

22. osoba prawna – osoba prawna zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, której

funkcjonowanie i organizację regulują przepisy kodeksu spółek handlowych;

23. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dla której posiadanie

statusu Oferenta ma charakter zawodowy i pozostaje w bezpośrednim związku z prowadzoną

przez nią we własnym imieniu działalnością gospodarczą lub zawodową;

24. jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

25. Zlecający – osoba składająca w serwisie propozycję w danej kwestii.

III. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkownika i Oferenta, a także prawa, obowiązki i

zakres odpowiedzialności Businessly.pl. Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu każdy

Użytkownik i Oferent są zobowiązany zapoznać się i przestrzegać Regulamin.

2. Z Serwisu mogą korzystać wyłącznie Użytkownicy i Oferenci zarejestrowani jak i

niezarejestrowani.

3. Głównym celem Serwisu jest ułatwienie kontaktów handlowych pomiędzy Oferentami a

Użytkownikami. Serwis jest przeznaczony dla Użytkowników, którzy szukają dostawców

usług lub produktów oraz dla Oferentów, którzy poszukują klientów.

4. Wszystkie Usługi dla Użytkowników są nieodpłatne. Wskazane przez Businessly.pl Usługi

mogą być odpłatne dla Oferentów na zasadach określonych w Regulaminie i Cenniku, o czym

Businessly.pl uprzednio informuje Wykonawcę. W szczególności opłacie będą podlegać

usługi serwisu polegające na wyróżnieniu oferty, podbiciu pozycji na liście ofert itp. Dokładne

ceny za usługę reguluje każdorazowo Cennik.

5. Użytkownik bez Konta może korzystać jedynie z ograniczonych funkcjonalności Serwisu na

zasadach określonych w Regulaminie.

6. Użytkownik ani Oferent nie może umieszczać w Serwisie treści, które naruszają Regulamin,

w tym zwłaszcza Nielegalnych Treści zabronionych przepisami prawa.

7. Każdy Użytkownik jak i Oferent ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie treści (np.

opinie, Oferty, opis oferowanych usług lub produktów) umieszczone przez siebie w Serwisie.

8. Oferent jest zobowiązany przestrzegać obowiązującego prawa w zakresie informowania lub

reklamowania swoich produktów lub usług. Treść umieszczana przez Oferenta w Serwisie nie

powinna stanowić niedozwolonej reklamy i z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w

Regulaminie. Treść ta powinna mieć charakter wyłącznie informacyjny i reklamowy.

IV. SKŁADANIE OFERTY ZAŁOŻENIE I USUNIĘCIA KONTA

1. Użytkownik może złożyć zlecenie wyłącznie w celu poszukiwania wykonawcy usług lub

sprzedawcy produktów na własne potrzeby.

2. Użytkownik może przygotować i złożyć Propozycję przy pomocy umieszczonego na stronach

Serwisu Formularza.

3. Aby złożyć pierwszą Propozycję, Użytkownik będący osobą fizyczną, osobą fizyczną

prowadzącą działalność gospodarczą lub sobą prawną powinien:

- postępować zgodnie z instrukcjami dostępnymi w Serwisie (obowiązkowo);

- podać orientacyjną lokalizację realizacji Zapytania,

- podać adres e-mail,

- wskazać imię albo imię i nazwisko lub firmę przedsiębiorstwa lub spółki,

- wskazać nr telefonu do kontaktu;

-zaakceptować Regulamin serwisu.

4. Zapytanie oraz jego załączniki nie mogą zawierać: Nielegalnych Treści, treści wulgarnych,

obscenicznych, agresywnych, zawierających nagość; linków do zewnętrznych stron

internetowych; treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd; reklam; zdjęć, które

pozwolą zidentyfikować osobę przedstawioną na tym zdjęciu; danych kontaktowych

zamieszczonych w polach do tego nieprzeznaczonych (dane kontaktowe mogą zostać podane

wyłącznie we wskazanych polach Formularza); słów kluczowych, niezwiązanych z tematem

Zapytania, a mających wpływ na wyniki działania wyszukiwarek; elementów języka HTML

służących do wczytywania i osadzania innych stron, używania plików cookie, tworzenia

formularzy oraz innego kodu naruszającego integralność Serwisu; elementów języka

JavaScript, Java oraz innych języków programowania z wyjątkiem HTML.

5. Zapytanie musi zawierać dokładny i prawdziwy opis poszukiwanej usługi lub produktu,

umożliwiający Oferentowi przygotowanie właściwej Oferty oraz dane kontaktowe, do których

wykorzystania jest uprawniony Użytkownik.

6. SeBusinessly.pl weryfikuje treść Zapytania przed udostępnieniem go w serwisie pod kątem

jego zgodności z Regulaminem. Proces weryfikacji składa się z jednego albo dwóch etapów,

tj. weryfikacji wyłączenie przez narzędzie do wykrywania treści naruszających Regulamin

albo przez ww. narzędzie oraz przez moderatora. Ww. narzędzie decyduje, czy proces

weryfikacji przebiega jednoetapowo, czy dwuetapowo.

7. Jeżeli w ww. procesie weryfikacji zostanie wykryta treść naruszająca Regulamin, Zapytanie

nie jest publikowane w serwisie, chyba, że jest możliwe usunięcie z Zapytania treści

naruszającej Regulamin i opublikowanie pozostałej części Zapytania. W miejsce usuniętej

treści wstawiana jest informacja o usunięciu treści przez Businessly.pl.

8. W celu zmoderowania Zapytania Businessly.pl może skontaktować się z Użytkownikiem

telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail. Businessly.pl informuje użytkownika

o zmoderowaniu Zapytania, przesłaniu lub odmowie opublikowania, w wiadomości e-mail lub

na Koncie Użytkownika.

9. Z chwilą złożenia Zapytania pomiędzy Użytkownikiem a Businessly.pl

- zostaje zawarta nieodpłatna Umowa na czas określony, tj. do czasu wygaśnięcia lub

usunięcia Zapytania, na podstawie której Businessly.pl zobowiązuje się świadczyć Usługę

opublikowania Zlecenia w serwisie, w ramach usługi dostęp do zapytania będą mieć wszyscy

Oferenci, którzy korzystają z serwisu.

- prezentuje Zlecającemu Oferentów, którzy mogą dostarczyć poszukiwaną przez Zlecającego

usługę lub produkt.

- udostępnia narzędzia umożliwiające Zlecającemu kontakt z Wykonawcami (np. Czat);

- przesyła Zlecającemu Oferty Wykonawców.

10. Użytkownik jest zobowiązany zamknąć Zlecenie, jeżeli przestanie być aktualne. Jeżeli

Użytkownik nie przedłuży lub nie skróci daty ważności Zlecenia, Zlecenie wygasa po 30

dniach od daty jego złożenia.

11. Użytkownik może usunąć Zapytanie poprzez wysłanie wniosku na adres

kontakt@businessly.pl., adres Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul.

Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa lub za pośrednictwem formularza

kontaktowego.

12. Przy rejestracji Użytkownik i Oferent:

- będący osobą fizyczną musi uzupełnić formularz: imię i nazwisko, adres, numer telefonu,

adres e-mail, nr PESEL.

- będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą musi uzupełnić formularz: imię,

nazwisko, nazwa przedsiębiorcy, adres, numer telefonu, adres e-mail, nr NIP, nr PESEL.

- będący osobą prawną: musi uzupełnić formularz: nazwa, adres, numer telefonu, adres e-mail,

nr NIP, nr KRS.

13. Jeżeli Konto zakładane jest dla osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą

prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, w imieniu ww. podmiotu, Konto może

założyć oraz dokonywać wszelkich czynności w Serwisie osoba należycie umocowana do

reprezentowania ww. podmiotu.

14. Businessly.pl jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do

zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez

Użytkownika lub Oferenta, w tym zwłaszcza poprzez żądanie przesłania dokumentu

potwierdzającego umocowanie do działania w imieniu Użytkownika (np. pełnomocnictwa),

posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do weryfikacji.

15. Użytkownik/Oferent odpowiada za poprawność, kompletność i aktualność podanych przez

siebie danych lub informacji w Serwisie. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie

zaktualizować te dane w razie ich zmiany.

16. Na Koncie Użytkownik/Oferent może edytować swoje dane, stworzyć lub edytować

Wizytówkę, zmienić hasło, zarządzać powiadomieniami, dodać informacje o warunkach

oferowanych usług lub produktów (np. warunki umowy lub politykę prywatności) oraz dodać

lub usunąć swoją Ofertę z Serwisu. W celu usunięcia Oferty Użytkownik musi wejść na swój

panel Użytkownika/Oferenta i kliknąć przycisk „usuń ofertę”.

17. Businessly.pl może wezwać Użytkownika/Oferenta do zmiany lub usunięcia zamieszczonych

przez niego treści w Serwisie, w tym zwłaszcza Oferty lub Wizytówki, gdy naruszają

Regulamin. W przypadku podjęcia przez Businessly.pl decyzji o usunięciu ww. treści,

Businessly.pl informuje Użytkownika/Oferenta w wiadomości e-mail, podając przyczynę ww.

decyzji. Użytkownik/Oferent może odwołać się od ww. decyzji do Businessly.pl.

18. Użytkownik/Oferent może w każdej chwili samodzielnie usunąć Konto w Serwisie poprzez

wysłanie wniosku na adres kontakt@businessly.pl, adres Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą

w Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa lub za pośrednictwem

formularza kontaktowego. Z chwilą usunięcia Konta pomiędzy Businessly.pl a

Użytkownikiem/Oferenta dochodzi do rozwiązania Umowy o świadczenie Usługi

prowadzenia Konta.

19. Businessly.pl oferuje Użytkownikom/Oferentom korzystanie z usługi czatu w celu

porozumienia się Użytkowników/Oferentów na odległość.

20. Businessly.pl przed umożliwieniem Użytkownikowi korzystania z Usługi, która umożliwia

Oferentowi zawieranie z Użytkownikiem umów zawieranych na odległość, tj. Usługi Czatu

dokłada wszelkich starań w celu oceny, czy te dane są wiarygodne i pełne, poprzez

porównanie tych danych z danymi dostępnymi w oficjalnych, ogólnodostępnych,

internetowych bazach danych.

21. Jeżeli Businessly.pl poweźmie informację, że podane przez Użytkownika lub Oferenta dane są

nieprawdzie, niekompletne lub nieaktualne, Businessly.pl zażąda od Użytkownika/Oferenta

ich niezwłocznego poprawienia lub uzupełnienia. Jeżeli Użytkownik/Oferent nie poprawi lub

nie uzupełni tych danych, Businessly.pl niezwłocznie zawiesi Użytkownikowi/Oferentowi

dostęp do Usługi umożliwiającej zawieranie z Użytkownikiem/Oferentem umów zawieranych

na odległość, tj. Usługi Czatu, do czasu spełnienia żądania w całości.

22. Użytkownik/Oferent może odwołać się do Businessly.pl od decyzji o odmowie lub

zawieszeniu dostępu do Usługi, która umożliwia Użytkownikowi zawieranie z

Użytkownikiem umów zawieranych na odległość, tj. Usługi Czatu.

V. WYSZUKIWANIE ZAPYTAŃ

Usługa Wyszukiwanie Zapytań pozwala Użytkownikowi wyszukiwać i przeglądać w Serwisie

Zapytania Zlecających. Usługa Wyszukiwanie Zapytań jest nieodpłatna.

VI. OFERTY

1. Oferent posiadający Konto może dodawać w Serwisie swoje Oferty.

2. Dodana Oferta widoczna jest dla wszystkich Użytkowników w Wizytówce lub na liście

ofert w Serwisie.

3. Oferent może zmieniać treść swoich Ofert, co pozostaje bez wpływu na treść umów

zawartych z Użytkownikami przed ich zmianą.

VII. OPINIE

1. W Serwisie Businessly.pl Użytkownik może ocenić Oferenta lub oferowaną przez niego

usługę lub produkt.

2. Użytkownik może wystawić kilka opinii o oferowanych przez Oferenta usługach lub

produktach, pod warunkiem, że Zlecający skorzystał z kilku usług lub nabył kilka

produktów od Oferenta.

3. Użytkownik może wystawić opinię przy pomocy dostępnego formularza, który umożliwia

wystawienie opinii w formie opisowej (swobodny komentarz) oraz formie graficznej

(przyznanie od 1 od 6 gwiazdek, gdzie 1 gwiazdka oznacza ocenę najniższą a 6 gwiazdek

- najwyższą). Na podstawie wszystkich opublikowanych w Serwisie opinii graficznych

dotyczących danego Użytkownika (tj. wszystkich przyznanych danemu Wykonawcy

gwiazdek), Buisnessly.pl oblicza średnią ocenę tego Użytkownika i publikuje ją w

Serwisie.

4. Aby wystawić opinię Użytkownik powinien:

- wystawić ocenę Użytkownika w formie graficznej oraz opisowej;

- podać podpis, który pojawi się pod opinią;

- potwierdzić, że skorzystał z usługi ocenianego Oferenta lub nabył od niego produkt albo

kontaktował się z Oferentem, jeżeli nie nawiązał z nim współpracy;

- zaakceptować Regulamin;

- kliknąć “Publikuj opinię” lub inny przycisk finalizujący wystawienie opinii (dotyczy

Zlecającego, który wystawia opinię z Konta);

- podać adres e-mail (dotyczy Użytkownika, który wystawia opinię poza Kontem);

5. Użytkownik może dołączyć do opinii zdjęcie pokazujące nabyty od Oferenta produkt lub

zrealizowaną przez Oferenta usługę.

6. Klikając “Publikuj opinię” lub inny przycisk finalizujący wystawienie opinii albo klikając

w ww. link aktywacyjny:

7. Użytkownik potwierdza, że jest wyłącznym autorem opinii oraz że przysługują mu

wszelkie prawa umożliwiające wykorzystanie opinii w Serwisie zgodnie z Regulaminem;

8. Pomiędzy Użytkownikiem a Businessly.pl zostaje zawarta nieodpłatna Umowa na czas

nieokreślony, na podstawie której Businessly.pl zobowiązuje się opublikować opinię

Użytkownika w Serwisie, pod warunkiem, że opinia została wystawiona przez

Użytkownika zgodnie z Regulaminem.

9. Opinia nie może:

- zawierać treści nieodnoszących się do Użytkownika, usługi lub produktu Użytkownika;

- zawierać Nielegalnych Treści, treści wulgarnych, obscenicznych, agresywnych,

obraźliwych, zawierających nagość oraz inne treści zakazane prawem;

- zawierać linków do zewnętrznych stron internetowych;

- zawierać treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;

- zawierać treści zachęcających do skorzystania z usług podmiotów konkurencyjnych

względem ocenianego Użytkownika;

- zawierać zdjęć lub danych osobowych, które pozwolą zidentyfikować konkretną osobę.

10. Opinia musi:

- opierać się na osobistych doświadczeniach Użytkownika;

- być rzetelna i konkretna;

- zawierać wyłącznie ocenę działalności gospodarczej lub zawodowej Oferenta;

- zawierać opinie wyłącznie o świadczonej przez Oferenta usłudze lub oferowanym

produkcie.

11. Wszystkie opinie przed ich opublikowaniem w Serwisie podlegają weryfikacji pod kątem

ich zgodności z Regulaminem. Proces weryfikacji trwa do 10 dni roboczych licząc od dnia

wystawienia przez Użytkownika opinii w Serwisie.

12. Jeżeli Businessly.pl poweźmie wątpliwość, czy Użytkownik skorzystał z usługi lub nabył

produkt od Wykonawcy albo czy Użytkownik skontaktował się z Oferentem,

Businessly.pl może uzależnić publikację opinii w Serwisie od przedstawienia przez

Użytkownika stosownych dowodów potwierdzających ww. okoliczności, w terminie 3 dni

roboczych licząc od otrzymania od Businessly.pl prośby o przedstawienie ww. dowodów.

Przez okres wyjaśniania sprawy, opinia Użytkownika jest tymczasowo niewidoczna dla

Użytkowników, o czym Użytkownik jest informowany w wiadomości e-mail.

13. W celu zmoderowania opinii, Buisnessly.pl może skontaktować się z Użytkownikiem

telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.

14. Businessly.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia opublikowanej opinii, jeżeli jest

sprzeczna z Regulaminem, o czym informuje Użytkownika w wiadomości e-mail.

15. Użytkownik może odwołać się od decyzji o moderacji, odmowie publikacji lub usunięciu

opinii w Serwisie do Businessly.pl.

16. Użytkownik może usunąć swoją opinię z Serwisu wysyłając wniosek na adres

kontakt@businessly.pl adres Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul.

Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa

17. Domyślnie opinie są wyświetlane od najnowszych do najstarszych. Użytkownik może

samodzielnie posortować wyświetlanie opinii według dostępnych w Serwisie kryteriów.

18. Oferent może udzielić jednej odpowiedzi na każdą opublikowaną w Serwisie opinię na

jego temat.

19. W tym celu Oferent powinien klikając “Odpowiedz na ocenę” lub inny przycisk służący

do udzielenia odpowiedzi na opinię:

20. Oferent potwierdza, że jest wyłącznym autorem odpowiedzi oraz że przysługują mu

wszelkie prawa umożliwiające wykorzystanie odpowiedzi w Serwisie zgodnie z

Regulaminem;

21. Oferent zawiera z Businessly.pl nieodpłatną Umowę na czas nieokreślony, na podstawie

której Businessly.pl zobowiązuje się opublikować w Serwisie odpowiedź Oferenta na

opinię, pod warunkiem, że odpowiedź została wystawiona przez Oferenta zgodnie z

Regulaminem.

22. Odpowiedź Oferenta na opinię nie może:

- zawierać treści niekorespondujących z treścią opinii, na którą udzielana jest odpowiedź;

- zawierać Nielegalnych Treści, treści wulgarnych, obscenicznych, agresywnych,

obraźliwych, zawierających nagość;

- zawierać linków do zewnętrznych stron internetowych;

- zawierać treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;

- zawierać zdjęć lub danych osobowych, które pozwolą zidentyfikować konkretną osobę.

23. Oferent nie może edytować odpowiedzi na opinię po jej udzieleniu.

24. Wszystkie odpowiedzi na opinie przed ich opublikowaniem podlegają weryfikacji przez

moderatora. Jeżeli moderator nie wykryje w odpowiedzi na opinię treści naruszającej

Regulamin, odpowiedź jest publikowana. Jeżeli moderator wykryje w odpowiedzi na

opinię treść naruszającą Regulamin, odpowiedź na opinię nie jest publikowana w

Serwisie, chyba że jest możliwe usunięcie z odpowiedzi na opinię treści naruszającej

Regulamin i opublikowanie pozostałej części odpowiedzi na opinię. W miejsce usuniętej

treści wstawiana jest informacja o usunięciu treści przez Businessly.pl. Oferent jest

informowany w wiadomości e-mail o opublikowaniu, nieopublikowaniu lub o moderacji

odpowiedzi na opinię.

25. Oferent może odwołać się od decyzji o moderacji, odmowie publikacji lub usunięciu

opinii w Serwisie do Businessly.pl.

26. Businessly.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia opublikowanej odpowiedzi na opinię,

jeżeli jest sprzeczna z Regulaminem, o czym informuje Wykonawcę w wiadomości e-

mail.

27. Opublikowane w Serwisie opinie oraz odpowiedzi na opinie są jawne i dostępne dla

wszystkich Użytkowników.

28. Użytkownik nie może podejmować działań w celu sztucznego zawyżania liczby lub

zniekształcania opinii.

29. Businessly.pl na wniosek Oferenta złożony na adres kontakt@businessly.pl adres

Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-

712 Warszawa może zmienić opinie dotyczące Oferenta w zakresie zmienionej nazwy

firmy Oferenta, jeżeli Oferent jest osobą prawną lub prowadzi jednoosobową działalność

gospodarczą i dokonał przekształcenia prawnego.

VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Businessly.pl przetwarza dane osobowe Użytkowników/Oferentów zgodnie z

postanowieniami Polityki Ochrony Prywatności.

2. Użytkownik/Oferent, który uzyskał dostęp do danych osobowych innych

Użytkowników/ferentów zobowiązany jest z nich korzystać tylko w celu, w którym zostały

mu one udostępnione. Wykonawca jako odrębny administrator tych danych zobowiązany jest

je przetwarzać zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)

2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z

przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz

uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).

3. Konwersacje prowadzone na Czacie nie są prywatne, a do ich treści może mieć dostęp

Buisnessly.pl, jeżeli poweźmie informację dającą podstawę do podejrzenia, że Czat jest

wykorzystywany przez Użytkownika do rozpowszechniani treści naruszających Regulamin, w

tym zwłaszcza Nielegalnych Treści.

IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ Businessly.pl

1. Żadna z funkcjonalności Serwisu nie powinna być utożsamiana z posiadaniem przez

Buisnessly.pl wiedzy o treściach naruszających Regulamin. Jeżeli Użytkownik umieści w

Serwisie treść (np. opinię, odpowiedź na opinię, Zapytanie, Wizytówkę, Ofertę, opis

oferowanej przez Oferenta usługi lub produktu,) naruszającą Regulamin, Buisnessly.pl

podejmie niezbędne działania opisane w Regulaminie w celu zidentyfikowania i usunięcia tej

treści.

2. Buisnessly.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone przez

Użytkowników/Oferentów w Serwisie (np. opinie, odpowiedzi na opinie, Zapytania,

Wizytówki, Oferty, opis oferowanych przez Wykonawcę usług lub produktów,), jeżeli

pomimo dołożenia należytej staranności Businessly.pl nie wiedziała lub nie mogła dowiedzieć

się o bezprawności działań Użytkownika/Oferenta i z tego powodu nie podjęła niezwłocznych

działań w celu usunięcia naruszeń, ich skutków lub uniemożliwienia dostępu do tych treści.

3. Buisnessly.pl nie jest stroną umów, porozumień lub innych czynności prawnych

dokonywanych pomiędzy Użytkownikami a Oferentami, wobec czego Businessly.pl nie

ponosi wobec Użytkowników odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie

umów zawartych w następstwie lub w związku z korzystaniem z Serwisu.

4. Buisnessly.pl zobowiązuje się do zapewnienia jak najwyższej jakości świadczonych Usług

oraz do zachowania należytej staranności przy ich wykonywaniu.

5. W razie wystąpienia awarii Serwisu Businessly.pl będzie dążyć do jej niezwłocznego

usunięcia.

6. Businessly.pl zastrzega sobie prawo do czasowych przerw w działaniu Serwisu wynikających

z przyczyn technicznych. O tym, że Businessly.pl planuje przerwy techniczne w taki sposób,

aby były one jak najmniej uciążliwe dla Użytkowników, w szczególności, aby planowane były

na godziny nocne i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez

Businessly.pl.

7. Buisnessly.pl nie ponosi wobec Użytkownika odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie

zobowiązań wynikające z działania siły wyższej, za którą uważa się wydarzenia, których

Businessly.pl nie mogła przewidzieć i które zostały spowodowane przez okoliczności od niej

niezależne (np. włamania hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, rozruchy, wojny) lub

wynikające ze wszelkich błędów, awarii technicznych lub przerw technicznych Serwisu.

8. Businessly.pl nie ponosi odpowiedzialności wobec Oferenta za szkody wynikające z:

- zrezygnowanie przez Użytkownika z zawarcia umowy z Oferentem na warunkach

określonych w Zapytaniu;

- braku zamknięcia nieaktualnego Zapytania przez Użytkownika;

- użycia danych dostępnych w Serwisie, jeżeli dane te są zgodne z danymi podanymi przez

Użytkownika.

9. Businessly.pl nie udziela Użytkownikowi jakichkolwiek gwarancji, że Serwis jest wolny od

wad.

X. INNE ZASTRZEŻENIA REGULAMINOWE

1. Zabrania się wprowadzania do Serwisu tymczasowych lub jednorazowych adresów

mailowych.

2. Zabrania się rozpowszechniania pozyskanych z Serwisu informacji, w szczególności Zapytań i

danych Oferentów, w innym celu niż przewidzianym w Regulaminie.

3. Zabrania się przekazywania, udostępniania lub odsprzedaży treści Zapytań, danych

osobowych lub danych kontaktowych Zlecających osobom trzecim.

4. Zabrania się wykorzystywania Serwisu w celu masowego lub zorganizowanego pozyskiwania

danych o Zapytaniach lub Oferentach wykraczającego poza zwykłe kontakty handlowe

pomiędzy Użytkownikiem a Oferentem, w szczególności w celu przekazywania ich osobom

trzecim. Dane dostępne w Serwisie nie mogą służyć do stworzenia innej bazy danych lub do

włączenia ich do innej bazy danych, do innego publicznego rozpowszechniania, ani nie mogą

być wykorzystywane w sposób niezgodny z prawem, dobrymi obyczajami oraz zasadami

współżycia społecznego.

5. Zabrania się wykorzystywania Serwisu w celu monitorowania rynku zapytań ofertowych, w

tym ogłoszeń typu „Kupię”, „Zlecę”.

6. Buisnessly.pl ani podmioty trzecie w ramach Serwisu nie oferują Użytkownikom przy

zawieraniu między Użytkownikami/Oferentami umów towarów lub usług dodatkowych, w

tym produktów finansowych. Dodatkowe towary lub usługi w tym wypadku oznaczają towary

lub usługi oferowane Konsumentowi przed zakończeniem transakcji zainicjowanej w ramach

usług pośrednictwa internetowego dodatkowo oraz w uzupełnieniu do podstawowego towaru

lub podstawowej usługi oferowanych przez Oferenta w ramach usług pośrednictwa

internetowego.

7. Businessly.pl może prowadzić testy nowych usług lub funkcjonalności Serwisu lub testy

dotyczące zmian obecnych Usług lub funkcjonalności Serwisu. Testy mogą mieć wpływ na

korzystanie z Serwisu przez Użytkownika. Businessly.pl prowadzi testy wyłącznie przez czas i

w zakresie niezbędnym i proporcjonalnym do osiągnięcia celu testu, którym może być rozwój

Serwisu, wprowadzenie nowych usług, ulepszenie Usług, dostosowanie się do zmian

rynkowych lub prawnych.

XI. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

1. Serwis jest własnością Businessly.pl.

2. Nazwa i logo Serwisu są zastrzeżonymi znakami towarowymi i mogą być wykorzystywane

tylko za pisemną zgodą Businessly.pl.

3. Serwis zawiera lub wykorzystuje Utwory, a także znaki towarowe oraz inne materiały, w

szczególności teksty, zdjęcia, grafikę.

4. Businessly.pl przysługują autorskie prawa majątkowe do wszelkich graficznych elementów

Serwisu i innych treści w nim umieszczonych, stanowiących Utwór.

5. Jakiekolwiek kopiowanie, rozpowszechnianie i dokonywanie opracowań Serwisu, jego

poszczególnych elementów, a także jego wyglądu jako całości, stanowiącego Utwór, bez

wyraźnej pisemnej zgody Businessly.pl, stanowi naruszenie majątkowych praw autorskich

Buisnessly.pl.

XII. ROZPATRYWANIE ZGŁOSZEŃ DOTYCZĄCYCH TREŚCI NARUSZAJĄCYCH

REGULAMIN

1. Użytkownik/Oferent, który zauważy treść naruszającą Regulamin, w tym zwłaszcza

Nielegalne Treści, powinien ją zgłosić Buisnessly.pl przy pomocy formularz.

2. Jeżeli Użytkownik zgłosi treść naruszającą Regulamin innym kanałem komunikacji,

Buisnessly.pl rozpatrzy zgłoszenie po otrzymaniu wszystkich informacji zawartych w ww.

formularzu.

3. Businessly.pl rozpatruje zgłoszenie w sposób obiektywny, rozsądny, z zachowaniem należytej

staranności oraz w możliwie najkrótszym czasie, biorąc pod uwagę złożoność sprawy oraz

zasadę proporcjonalności.

4. Businessly.pl rozpatruje priorytetowo zgłoszenie zaufanego podmiotu sygnalizującego, o

którym mowa w art. 22 Aktu O Usługach Cyfrowych.

5. Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowej oceny zgłoszenia, Businessly.pl może zwrócić się do

zgłaszającego Użytkownika/Oferenta oraz Użytkownika/Oferenta, którego dotyczy

zgłoszenie, o przekazanie dodatkowych informacji. Brak przekazania przez zgłaszającego

Użytkownika tych informacji może skutkować uznaniem zgłoszenia za niezasadne.

6. Buisnessly.pl może ujawnić Użytkownikowi/Oferentowi, którego dotyczy zgłoszenie,

tożsamość zgłaszającego Użytkownika/Oferenta, jedynie gdy będzie to niezbędne do

wyjaśnienia zgłoszenia, bądź za zgodą lub na żądanie odpowiednich instytucji.

7. Po otrzymania zgłoszenia Businessly.pl:

- bez zbędnej zwłoki potwierdza Użytkownikowi/Oferentowi drogą elektroniczną otrzymanie

zgłoszenia (jeżeli Użytkownik podał adres e-mail);

- weryfikuje zgłoszenie i w razie potrzeby kontaktuje się z osobą, której dotyczy zgłoszenie

(np. z Oferentem, który oferuje usługi lub produkty z naruszeniem Regulaminu) w celu

wyjaśnienia sprawy;

-natychmiast powiadamia organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa

członkowskiego Unii Europejskiej, jeżeli poweźmie jakąkolwiek informację dającą podstawę

do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa

zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby. ww. działanie, Businessly.pl podejmuje

również, jeżeli w inny sposób poweźmie ww. informację.

8. Jeżeli zgłoszenie jest niezasadne, Businessly.pl przekazuje zgłaszającemu

Użytkownikowi/Oferentowi decyzję (wraz z informacją o prawie do odwołania się od tej

decyzji) najpóźniej w dniu jej podjęcia. Jeżeli zgłaszający Użytkownik/Oferent często składa

oczywiście bezzasadne zgłoszenia i uprzednio został ostrzeżony o możliwości zawieszenia dla

niego opcji zgłaszania treści naruszających Regulamin za pośrednictwem Serwisu,

Businessly.pl na okres 1 miesiąca zawiesza temu Użytkownikowi/Oferentowi tę opcję.

9. Jeżeli zgłoszenie jest zasadne, Businessly.pl przekazuje zgłaszającemu

Użytkownikowi/Oferentowi oraz Użytkownikowi/Oferentowi, którego dotyczy zgłoszenie,

decyzję (wraz z uzasadnieniem oraz informacją o prawie odwołania się od tej decyzji)

najpóźniej w dniu nałożenia jednej z sankcji. Jeżeli Użytkownik/Oferent, którego dotyczy

zgłoszenie często przekazuje lub publikuje w Serwisie treści, które w sposób oczywisty

naruszają Regulamin, oraz uprzednio ten Użytkowni/Oferent został ostrzeżony o możliwości

zawieszania dla niego świadczenia Usług, Businessly.pl na okres 1 miesiąca zawiesza dostęp

do Usług temu Użytkownikowi/Oferentowi.

10. Businessly.pl oceniając, czy Użytkownik/Oferent składa często oczywiście bezzasadne

zgłoszenie lub czy Użytkownik/Oferent często przekazuje lub publikuje w Serwisie treści,

które w sposób oczywisty naruszają Regulamin, bierze pod uwagę:

- liczbę bezwzględną oczywiście bezzasadnych zgłoszeń zgłaszającego Użytkownika/Oferenta

lub liczbę przekazanych lub opublikowanych w Serwisie Nielegalnych treści, które w sposób

oczywisty naruszają Regulamin przez Użytkownik/Oferenta, którego dotyczy zgłoszenie, z

okresu 3 ostatnich miesięcy poprzedzających ww. działania;

- względny stosunek ww. liczby do całkowitej liczby informacji lub zgłoszeń w przedmiocie

treści naruszających Regulamin, z okresu 3 miesięcy poprzedzających ww. działania;

- ciężar nadużycia, w tym charakter Nielegalnych Treści i jego konsekwencje;

- zamiar Użytkownika/Oferenta, którego dotyczy naruszenie lub Użytkownika/Oferenta

zgłaszającego, jeżeli można go określić.

- Buisnessly.pl nie przekazuje decyzji (wraz z uzasadnieniem oraz informacją o prawie

odwołania się od tej decyzji) jeżeli:

- Businessly.pl nie zna adresu e-mail Użytkownika/Oferenta, którego dotyczy decyzja;

- informacje zamieszczone w zgłoszeniu lub innej treści przekazanej Businessly.pl są

wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości (np. ma to miejsce, gdy

Użytkownik/Oferent korzysta z Serwisu niezgodnie z jego celem, używa botów, używa

fałszywych Kont).

11. Postanowienia tego punktu: pozostają bez uszczerbku dla prawa Użytkownika/Oferenta do

wszczęcia postępowania przed sądem właściwym zgodnie z mającym zastosowaniem

prawem, na każdym etapie wewnętrznego postępowania prowadzonego przez Businessly.pl

mają zastosowanie do każdej osoby, która zauważyła w Serwisie treści Naruszające

Regulamin.

XIII. OGRANICZENIE, ZAWIESZENIE I ZAKOŃCZENIE DOSTĘPU DO USŁUG

1. Businessly.pl zastrzega sobie prawo nałożenia na Użytkownika sankcji, o której mowa w pkt

XII ppkt. 8 Regulaminu, jeżeli:

a. Businessly.pl poweźmie wiarygodną informację o tym, że treść (np. Zapytanie, Oferta,

opinia, link, zdjęcie, opis oferowanej przez Wykonawcę usługi lub produktu)

przesłana lub opublikowana w Serwisie narusza Regulamin, w tym zwłaszcza gdy:

a) Użytkownik/Oferent wysyłał wiadomość o charakterze spamu do innego

Użytkownika;

b) Użytkownik/Oferent podał w Serwisie niepełne (jeżeli obowiązkowo wymagane)

lub nieprawdziwe dane (np. imię i nazwisko, nazwa firmy, adres);

c) Użytkownik wystawił Zapytanie z naruszeniem Regulaminu;

d) Oferent wystawił Ofertę z naruszeniem Regulaminu;

e) Oferent wprowadził Zlecającego w błąd w zakresie swojej Oferty.

b. Businessly.pl poweźmie informacje, określone w pkt IV ppkt.13. Regulaminu;

c. Businessly.pl poweźmie wiarygodną informację, że działalność

Użytkownika/Oferenta w Serwisie doprowadziła lub może doprowadzić do

zagrożenia bezpieczeństwa innych Użytkowników/Oferentów lub ich mienia;

d. Użytkownik/Oferent podejmuje działania określone w pkt XII ppkt.7. lub 8.

Regulaminu;

e. Użytkownik/Oferent wielokrotnie naruszył Regulamin;

f. istnieje obowiązek prawny, na podstawie którego Businessly.pl jest zobowiązana do

ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usług w całości lub w części

na rzecz danego Użytkownika/Oferenta;

2. Businessly.pl może skorzystać z prawa do zakończenia świadczenia Usług na rzecz danego

Użytkownika/Oferenta z uwagi na nadrzędny powód, który wynika z prawa polskiego

zgodnego z prawem Unii Europejskiej.

3. Businessly.pl może:

a) upomnieć Użytkownika/Oferenta wiadomością e-mail;

b) ograniczyć widoczność, usunąć, uniemożliwić dostęp lub depozycjonować treść

naruszającą Regulamin.

c) ograniczyć, zawiesić lub zakończyć świadczenie Usługi w całości lub w części, na rzecz

Użytkownika/Oferenta na okres maksymalnie 3 miesięcy;

d) zablokować możliwość zakupu wyróżnienia lub podbicia oferty;

4. Udzielenie Użytkownikowi upomnienia stanowi informację, że w przypadku kolejnego

naruszania Regulaminu, Businessly.pl może nałożyć na Użytkownika sankcję z pkt XIII.4. b

lub c Regulaminu.

5. Ograniczenie świadczenia Usługi polega na czasowym uniemożliwieniu Użytkownikowi

dostępu do danej Usługi, np. złożeniu nowego Zapytania, złożeniu Oferty lub wystawiania

opinii.

6. Zawieszenie świadczenia Usługi polega na czasowym wyłączeniu Użytkownikowi/Oferentowi

dostępu do Usługi Konta i wszystkich Usług dostępnych z poziomu Konta. W czasie

zawieszenia świadczenia Usługi, Użytkownik/Oferent nie może dokonywać żadnych

aktywności za pośrednictwem Konta, w tym wystawiać nowych Zapytań lub Ofert.

Zawieszenie Konta może powodować wycofanie wszystkich wystawianych za jego

pośrednictwem Zapytań lub Ofert.

7. Zakończenie świadczenia Usługi polega na zaprzestaniu świadczenia przez Businessly.pl na

rzecz Użytkownika wszystkich Usług i skutkuje rozwiązaniem Umów zawartych na

świadczenie tych Usług. Zakończenie świadczenia Usługi jest ostatecznym rozwiązaniem,

które jest stosowane, jeżeli Użytkownik/Oferent poważnie naruszy Regulaminu.

8. Businessly.pl podejmując decyzję o nałożeniu na Użytkownika sankcji z pkt XIII.2.

Regulaminu, kieruje się zasadami określonymi w pkt XII.2. Regulaminu.

9. Businessly.pl przed podjęciem ww. decyzji, jeżeli przemawia za tym charakter naruszenia

wzywa Użytkownika/Oferenta do zaprzestania naruszeń, a dopiero jeżeli wezwanie okaże się

bezskuteczne, niemożliwe lub bezcelowe Businessly.pl podejmie stosowną decyzję. Jeżeli

charakter i powaga naruszenia nie stoją na przeszkodzie, Businessly.pl w pierwszej kolejności

nakłada na użytkownika sankcję najmniej uciążliwą dla Użytkownika/Oferenta.

10. Jeżeli z Regulaminu nie wynika inaczej, Businessly.pl najpóźniej w dniu podjęcia wobec

Użytkownika/Oferenta ww. decyzji, w wiadomości e-mail przekazuje

Użytkownikowi/Oferentowi uzasadnienie decyzji oraz informację czasie nałożenia sankcji z

pkt XIII.2. Regulaminu.

11. Businessly.pl uzasadnia decyzję zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Businessly.pl

nie przekazuje Użytkownikowi/Oferentowi uzasadnienia, jeżeli:

- zachodzi okoliczność określona, w pkt XII.7., Regulaminu;

- Businessly.pl podlega prawnemu obowiązkowi nieprzedstawiania konkretnych faktów lub

okoliczności lub podstawy tej decyzji;

- Businessly.pl może wykazać, że dany Użytkownik wielokrotnie naruszył Regulamin, co

skutkuje zakończeniem świadczenia całości danych Usług.

12. Jeżeli Businessly.pl podejmie decyzję zakończenia świadczenia wszystkich Usług na rzecz

Użytkownika/Oferenta, przekazuje mu w wiadomości e-mail, co najmniej 14 dni przed dniem

zakończenia świadczenia Usług, uzasadnienie tej decyzji. Ww. okres powiadomienia nie ma

zastosowania, jeżeli Businessly.pl:

- podlega obowiązkowi prawnemu, na podstawie którego zobowiązana jest do zakończenia

świadczenia całości Usług na rzecz Użytkownika/Oferenta w sposób uniemożliwiający jej

dotrzymanie tego okresu powiadomienia;

- korzysta z prawa do zakończenia świadczenia Usług z nadrzędnego powodu, który wynika z

prawa polskiego zgodnego z prawem Unii Europejskiej;

- może wykazać, że Użytkownik/Oferent wielokrotnie naruszył Regulamin, co skutkuje

zakończeniem świadczenia całości danych Usług na jego rzecz.

13. Zakończenie świadczenia Usług na rzecz danego Użytkownika/Oferenta pozostaje bez

uszczerbku dla możliwości przechowywania przez Businessly.pl danych tego

Użytkownika/Oferenta przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania

zgodnych z Polityką Ochrony Prywatności.

14. W czasie ograniczenia lub zawieszenia świadczenia Usługi, Użytkownik/Oferent jest

zobowiązany podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyny nałożenia ww. sankcji, o

czym niezwłocznie powinien poinformować Businessly.pl. Jeżeli przyczyną nałożenia ww.

sankcji jest umieszczenie przez Użytkownika/Oferenta w Serwisie treści naruszających

Regulamin, o czym Businessly.pl poweźmie wiarygodną informację, ww. działania

Buisnessly.pl może podjąć samodzielnie (np. usunąć opinię naruszającą Regulamin).

15. Ograniczenie lub zawieszenie świadczenia Usługi trwa do czasu ustania przyczyny nałożenia

ww. sankcji – maksymalnie przez trzy miesiąca. Po ustaniu tej przyczyny, Businessly.pl cofa

nałożone ograniczenie lub zawieszenie świadczenia Usługi bez zbędnej zwłoki. Jeżeli część

ograniczenia lub zawieszenia świadczenia Usługi nie została wycofana przez Businessly.pl, a

następnie ustały przyczyny dla nałożenia ww. sankcji, Businessly.pl cofa w całości pozostałe

ograniczenie lub zawieszenie świadczenia Usługi bez zbędnej zwłoki.

16. W przypadku nałożenia na Użytkownika/Oferenta sankcji, o której mowa w pkt XIII.2.

Użytkownik/Oferent może w ramach wewnętrznego nieodpłatnego systemu rozpatrywania

skarg złożyć skargę na tę decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia jej otrzymania, przesyłając

skargę na adres kontakt@businessly.pl, adres Orłowski Group sp. z o.o. z siedzibą w

Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa Użytkownik/Oferent może

również złożyć skargę w ramach wewnętrznego trybu rozpatrywania skarg dla

Użytkownika/Oferenta.

17. Do rozpatrywania skarg stosuje się odpowiednio pkt XII.2. i XII.7. Regulaminu.

18. Businessly.pl przekazuje Użytkownikowi/Oferentowi w wiadomości e-mail decyzję w

sprawie skargi wraz z uzasadnieniem oraz informacją o możliwości pozasądowego

rozstrzygania sporów, o których mowa w art. 21 Aktu O Usługach Cyfrowych oraz

możliwości zaskarżenia tej decyzji przed sądem właściwym zgodnie z mającym

zastosowaniem prawem.

19. W sprawach związanych z rozpatrywaniem zgłoszeń dotyczących treści naruszających

Regulamin, Businessly.pl bez zbędnej zwłoki uchyla decyzję, jeżeli skarga zawiera

wystarczające powody, aby Buisnessly.pl mogła uznać, że:

- decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie, o którym mowa w pkt

XII.1. Regulaminu jest nieuzasadniona;

- treści, których dotyczy skarga, nie naruszają Regulaminu, lub skarga zawiera informacje

wskazujące, że działanie skarżącego Użytkownika/Oferenta nie uzasadnia podjętego środka.

20. W przypadku nałożenia na Użytkownika sankcji w postaci zawieszenia lub zakończenia

świadczenia Usługi, Użytkownik nie może założyć nowego Konta bez uprzedniej zgody

Buisnessly.pl. O braku udzielenia zgody, Businessly.pl informuje Użytkownika wiadomością

e-mail.

21. W przypadku cofnięcia decyzji o ograniczeniu, zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia

Usług wobec Użytkownika, Businessly.pl, bez zbędnej zwłoki przywraca

Użytkownikowi/Oferentowi dostęp do Usług, w tym zapewnia mu dostęp do danych

osobowych lub innych danych zgromadzonych przez Użytkownika w trakcie korzystania z

tych Usług.

XIV. REKLAMACJE

1. Reklamacje dotyczące Zapytań należy złożyć za pomocą formularza zwrotów znajdującego

się w zakładce „Pomoc.”.

2. W zgłoszeniu reklamacyjnym Businessly.pl zaleca podać: krótki opis problemu, dane osoby

bądź podmiotu zgłaszającego reklamację oraz adres e-mail, na który zostanie przesłana

odpowiedź na reklamację.

3. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 21 dni od dnia otrzymania

zgłoszenia. Przy czym odpowiedź na reklamację złożoną przez Konsumenta zostanie

udzielona w terminie 14 dni.

XV. ZMIANY REGULAMINU

1. Businessly.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn,

to jest:

- zmiany przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;

- podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu;

- zmiany Cennika;

- zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług;

- dodania nowych Usług;

- zmiany sposobów płatności;

- przeciwdziałanie nieprzewidzianym i bezpośrednim zagrożeniom dla bezpieczeństwa

Serwisu, Usług, lub Użytkowników, w tym zwłaszcza wynikającym z działań oszustów,

złośliwych oprogramowań lub spamu – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje

postanowień Regulaminu.

2. Businessly.pl wysyła powiadomienie o zmianie Regulaminu na adres e-mail Użytkownika.

3. Okres powiadomienia o proponowanych zmianach wynosi co najmniej 15 dni przed ich

wejściem w życie, z zastrzeżeniem pkt XV.6. Regulaminu. Powyższe zmiany wiążą

Użytkownika, chyba że wypowie on Umowę w terminie 15 dni licząc od dnia następującego

po dniu, w którym otrzymał on ww. powiadomienie. Dodatkowo w dowolnym momencie po

otrzymaniu powiadomienia o zmianach, zainteresowany Użytkownik może, w drodze

pisemnego oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, zaakceptować

wprowadzone zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia.

4. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Zlecającego przed

dniem wejścia w życie zmian Regulaminu.

5. Businessly.pl może wprowadzić zmiany w Regulaminie bez zachowania 15-dniowego okresu

powiadomienia, o którym mowa w pkt XV.3. Regulaminu z zastrzeżeniem jednak zachowania

- o ile jest to możliwe - odpowiednio krótszego okresu powiadomienia, w przypadku, gdy

Businessly.pl:

- podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest

do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu

powiadomienia;

- musi w drodze wyjątku zmienić Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianym i

bezpośrednim zagrożeniom dla bezpieczeństwa Serwisu, Usług lub Użytkowników, w tym

zwłaszcza wynikającym z działań oszustów, złośliwych oprogramowań lub spamu.

6. W przypadkach, o których mowa wyżej wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem

natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu

wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Businessly.pl.

XVI. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

8.1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek

przyczyny.

8.2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument

wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia wskazana przez Konsumenta lub

Przedsiębiorcę Indywidualnego weszła w posiadanie rzeczy.

8.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Orłowski Group

sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Dywizjonu AK „Jeleń” 5B/18, 00-712 Warszawa, o swojej

decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład

pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

8.3.1. W celu wykonania prawa odstąpienia od umowy, Konsument może skorzystać z wzoru

formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument może również

wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne

oświadczenie drogą elektroniczną na adres kontakt@businessly.pl. W przypadku skorzystania z tej

możliwości, Sprzedawca odeśle niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od

umowy za pomocą wiadomości e-mail.

8.4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację

dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu

do odstąpienia od umowy.

8.5. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Oferent zwraca Konsumentowi wszystkie

otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów

wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły

sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później

niż 14 dni od dnia, w którym Oferent został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia

od niniejszej umowy. Zwrotu płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów

płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba, że Konsument

wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat

w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu

otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które

zdarzenie nastąpi wcześniej.

8.6.Konsument powinien odesłać Oferentowi rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14

dni od dnia, w którym poinformował on o odstąpieniu od umowy, na adres wskazany przez

Sprzedawcę w osobno przesłanej Klientowi wiadomości e-mail.

8.6.1. Termin jest zachowany jeśli Konsument odesłał rzecz przed upływem terminu 14 dni.

8.7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

8.8 Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w

sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu

do umów:

8.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Oferent wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta,

który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez

Oferenta utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań

na rynku finansowym, nad którymi Oferent nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed

upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3)

w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według

specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której

przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają

nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (5) w której konsument wyraźnie żądał, aby Oferent do

niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Oferent świadczy

dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż

części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy

przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów.

XVII. POWIADOMIENIA

1.Serwis może przesyłać Użytkownikom powiadomienia związane z korzystaniem z konta, w szczególności informacje o nowych wiadomościach, komentarzach oraz aktywnościach dotyczących ogłoszeń lub wpisów.

2.Powiadomienia te mają charakter informacyjny i stanowią integralną część świadczonej usługi.

3.Użytkownik ma możliwość zarządzania ustawieniami powiadomień w ramach swojego konta, o ile funkcjonalność taka jest dostępna.

XVIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Businessly.pl a Oferentem lub Użytkownikiem zostają

poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Businessly.pl

2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie powszechnie

obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: kodeksu cywilnego, ustawy o

świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., ustawy o prawach

konsumenta 30 maja 2014 r.

3. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumenta

przewidzianych bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.